2011. február 12., szombat

Palacsinta kísérletek

Ezekről nem készült kép.
Amikor kiderült a lisztérzékenység, természetesen, mivel nem ismertük a gluténmentes lisztek természetét, ezért megvettük a legdrágább palacsintaport. El is készítettük, a Finax palacsintapora volt (piros) és nagyon finom, lágy palacsinták lettek, szépen lehetett sütni őket.
Ez egy sütésre elfogyott. Utána próbálkoztunk a Bezgluten termékcsalád palacsintaporával, ez se lett rossz, de másnap, mivel előző nap néhányat nem töltöttünk meg, már nem is lehetett használni őket, törtek és borzalmasan néztek ki. Kidobtuk.
A minap a pörköltmaradékot akartam hortobágyi palacsintává átlényegíteni, így ismét palacsintát sütöttem. Már nem is szenvedtem a két féle palacsinta tészta keverésével, egyből lisztmenteset készítettem, úgy, hogy sok esély nincs rá, hogy Ábel megkóstolja, de hát ha mégis. Barbara süteménylisztjével készítettem a szokásos palacsintatészta szerint és hát, elég siralmas lett. Valahogy vastagok lettek a palacsinták, törékenyek és nem sültek barnára, csak épp színt kaptak, de ha tovább sütöttem, kőkeménnyé váltak. Még frissen feltekertem őket, hogy nehogy mire a szósz elkészül, hasznavehetetlenek legyenek, de a végeredmény meglehetősen száraz, bár jóízű hortobágyi palacsinta lett.
Még tervezem kipróbálni kizárólag rizsliszttel, ill. Shar lisztel. Majd beszámolok.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...