2011. szeptember 24., szombat

Nagyon finom sajtos pogácsa (gluténmentesen is)

Szülinapi bulira voltunk hivatalosak a szomszédokhoz és ilyenkor nekem úgy kell készülni, hogy Ábel miatt vigyek neki való édes és sót süteményt is.
Ez a pogácsa abban különbözik a többitől, hogy égetett tésztából van. Másnap is puha és nagyon eteti magát.
Akit az égetett tésztával járó macera tántorítana el, ne engedje, semmivel se bonyolultabb mint a gyúrt, sőt. Én is most készítettem először, semmi faxni nem volt vele. Mivel a recept rendes lisztre szólt, a gluténmentes változat kísérleti jellegűnek indult, de nagyon finom lett.
Még sokszor fog ez készülni nálunk.



Hozzávalók a gluténmentes változathoz:
2 dcl tej
1 dcl olaj
15 dkg Naturbit (vagy bármilyen más gluténmentes liszt)
3 tojás (a sima liszteshez 2 tojás és egy sárgája elég)
10-12 dkg sajt
ízlés szerint só

A tejet az olajjal felforraljuk, mikor elkezd forrni takarékra vesszük és belezúdítjuk a lisztet. Rögtön elkezdjük kavarni a robotgéppel, kb. fél-egy percig. Majd levesszük a tűzről és egyenként elkavarjuk benne a tojásokat, ettől egyre jobban összeáll a tészta, majd belezúdítjuk a reszelt sajtot és azzal is alaposan elkavarjuk.
Vizes kézzel diónyi gombócokat formálunk és sütőpapíros tepsire ültetjük, a tetejét megszórjuk magokkal. Én elfelejtettem, mikor a gluténmentes változatot sütöttem.
180 fokon sütjük, amíg egységesen szép rózsaszín lesz a teteje. Nekem langyosan ízlik leginkább.
A gluténmentes is teljesen ehető, puha még másnap is.

17 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszönöm a receptet,valóban nagyon finom!En egy kicsit változtattam rajta a 150g lisztet úgy kevertem,hogy 100g gluténmentes liszt és 50g gluténmentes kukoricaliszt.

Névtelen írta...

Nagyon jó a recept!!Én is lisztérzékeny vagyok,és a pogácsát sajnos nem tudtuk eddig jól eltalálni,de ez nagyon finom! Én sajt helyett párolt káposztát tettem bele és hihetetlenül finom!!!

Köszönöm szépen!!!:)
Rebeka

Bokor Boglárka írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Bokor Boglárka írta...

Örülök, hogy kipróbáltátok és hogy jól sikerült!

Helgi írta...

Szió!
Én is kipróbáltam a receptedet! Nekem elég folyós lett a tészta, így én változtattam pár dolgon. Egyébként tényleg finom! :)
Köszi!

Névtelen írta...

Szia! A forro tejes,olajos lisztes masszaba rakjuk a tojast? Vagy kell hagyni,hogy kihuljon? Koszonom!
Anna

Bokor Boglárka írta...

Én egy kicsit szoktam kavargatni, hogy hűljön, de nem kell hidegnek lennie. Mikor már csak meleg, de nem annyira, hogy a tojás megsüljön benne, akkor már bele lehet keverni.

Andi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Andi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Andi írta...

Szia. Kipróbáltam a receptet Schar Mix B-vel. Mindent úgy ahogy leírtad, nagyon jól összeállt a massza, könnyen formázható volt. Viszont sütésnél állt a kisült olaj a sütőpapíron, és így nagyon égett lett az alja. Lenne valamilyen javaslatod, hogy hol ronthattam el? Vagy a liszt nem felelt meg? Előre is köszi. Andi

Bokor Boglárka írta...

annoying! Nem tapasztaltam még ezt a jelenséget, amit leírsz. Nincs sok olaj a tésztában, elméletileg semminek nem kellene kiszivárogni. A Schar jó liszt hozzá, csináltam már abból is. Egyszerűen nem tudom, mi lehet a baj, talán próbáld meg vajjal vagy margarinnal készíteni a tésztát, hátha? Az 1 dl olaj szerintem nem sok, ennyi mindenképpen kell bele.

Andi írta...

Szia, Köszönöm a választ, újra próbálkozom majd. Én sima trappistát (talán fürdeit) és vénusz olajat használtam. Lehet valamelyik a ludas? Andi

Bokor Boglárka írta...

Elméletileg nem lehet ludas egyik sem. Az nem lehet, hogy a sajt miatt sül jobban? Még talán próbáld meg kisebb hőfokon sütni. A sütő teljesítménye ennél a tésztánál sokat számít, mert hirtelen kell megnőnie és utána átsülnie, akár úgy is csinálhatod, hogy magasabbra veszed az elején a hőfokot, majd visszaveszed. Remélem sikerül jót készítened. Majd számolj be, ha lehet. :)

Andi írta...

Köszönöm. Újrapróbálom. :) Igyekszem majd jelezni a végeredményt. :) Szép estét!

Beus írta...

Most sütöttem meg gesztenye- és lenmaglisztből! Isteni illata volt sütés közben! Könnyű recept és finom is! :)

Unknown írta...

5 éve keresem az ''igazit'' ...megtaláltam!!!!! Ezer hála érte! !!:)))

Bokor Boglárka írta...

Roland! Remélem kipróbálás után írtad :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...