2012. május 2., szerda

Gluténmentes kalács

Ezt a kalácsot Húsvétra sütöttem, de nem volt idő posztolni. Tulajdonképpen a családé, és ez egymás után sültek ki a sütőben. Ugyanazt a receptet használtam, Horváth Ilonka receptkönyvéből a foszlós tejes kalács receptjét. Olyan lett, amilyennek egy kalácsnak lennie kell. Mikor fotóztam már csak ennyi volt belőle, bocsánat. Nem fontam (lehetetlen is, mert a tészta tulajdonképpen kenőcsös állagú), csak kenyérformában sütöttem és ilyen lett. A gyerek nagyon élvezte, hogy ugyanazt ehette, mint mi.

Hozzávalók:
25 dkg liszt (Schar mix B)
2 dkg cukor
10 g friss élesztő
2,5 dkg vaj
2,25 dcl tej
jó csipet só

A cukrot a tejben feloldjuk, az élesztőt belemorzsoljuk és megvárjuk, míg fölhabzik. A vajat felolvasztjuk. A lisztet tálba tesszük, a sót belekeverjük. Mikor az élesztő felfutott a tejben a liszthez öntjük és alaposan megdagasztjuk, ami annyit jelent, hogy a robotgép karjával jól kikeverjük. Mikor egynemű, hozzáöntjük a vajat és azzal is jó sokáig keverjük (2-3 perc). Aztán kivajazott kalács vagy kenyérformába öntjük és legalább fél órát kelesztjük. Már így is nagyon szépen feljön, aztán 170 fokon sütjük, itt nyeri el az igazi magasságát. Tűpróbával ellenőriztem, kb. 45 perc volt, de ez sütőtől függ.

14 megjegyzés:

Mági írta...

Mindig elcsodálkozom, milyen szép gluténmentes dolgokat készítesz.

BAB írta...

Szia! Nagyon szép lett a GM kalács!
Milyen lisztből csináltad?

Bokor Boglárka írta...

Mági, köszönöm!

BAB! Schar mix B-vel készült, szinte mindig azzal sütök. Az esetek nagy részében nem okozott csalódást.

Jella írta...

Szia! Kipróbáltam és nagyon finom lett!!! Ha nem gond lenne egy kis észrevételem.... a receptben 1 g élesztőt írtál, de biztos 10 g akart lenni. :)

Bokor Boglárka írta...

Jella! Köszönöm a megjegyzést, javítottam is. Örülök, hogy kipróbáltad és jól sikerült!

Andi írta...

Kedves Marietta. Kérlek segíts nekem, valahogy nem sikerül nekem a kalácsodat elkészíteni, többször is próbálkoztam már. Mindig a leírtaknak megfelelően, pontosan betartva készítettem, de nekem egy laposka és nehéz kalács sikerül, pedig látom az előttem szólónak is jó lett. Nem tudom, hogy mit miatt nem jön össze. Már gondoltam, hogy több élesztővel készítem, de először inkább konzultálok veled. Köszi előre is a választ. Andi

Bokor Boglárka írta...

Kedves Annoying!
Írtam vissza e-mailt, hátha azt hamarabb megkapod. Szívesen segítek, de lehet. A hozzávalók aránya adott, tehát azon biztosan nem kell változtatni. Valószínűleg a hely, ahol keleszted, a sütő, vagy az elkészítés technikáján kell nálad módosítani.
A levelemben találsz bővebb információt.

Bokor Boglárka írta...

Ma először, bár ugyanúgy, ugyanabban a formában készítettem, nem sikerült ez a kalács. Pedig számtalanszor megsütöttem már. Szerintem a mostani sorozat Schar mix B nem jó. :(

Névtelen írta...

Segítsetek nekem, ha tudtok, légyzsi! A kislányom nagyon szereti a kácsot, ezért sütök neki. Gyönyörűen megkel, és meg is sül, szép foszlósra, néha meég meg is reped egy kicsit, de kiveszem a sütőből és egy "kicsavart rongy" formát kapok. Hol rontom el?
Ha tud valaki tanácsot adni, szívesen venném, előre is köszönöm
dóra

Bokor Boglárka írta...

Kedves Névtelen!
Sajnos nem tudom, mi lehet nálad a probléma. Ilyennel még a saját sütéseim során nem találkoztam. Ha valami ténylegesen megsül, akkor már nem szabad összeesnie a sütőből való kivétel után. Ez akkor szokott előfordulni, ha a tészta belül még nyers. A kalács elég sokáig sül, mert sok tészta van kis helyen, legalább 50 perc 160-180 fokon szerintem kell neki. Szoktad ennyit sütni?

Névtelen írta...

Szia!
Kiprobaltam a receptet es nagyon jo lett! Koszonom! :-) Meg annyit kerdeznek,hogy nem kell a tetejet sutes elott megkenni valamivel?
Elore is koszi!
Ani

Bokor Boglárka írta...

Örülök, hogy jó lett. Le lehet kenni tojással, vagy olajjal. Nem emlékszem már, hogy én lekentem-e, már nagyon régen készítettem. :)

Névtelen írta...

Tej helyett lehet e vizet használni. Köszönöm.

Névtelen írta...

Megsütöttem, eszméletlen finom, én egy kis folyékony édesítőt tettem még hozzá. Viszont nagyon pirult a teteje úgyhogy lefóliáztam- csak sajnos ahogy rányitottam az ajtót összeesett :( de az íze 100%! :) köszi a receptet!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...