2011. február 12., szombat

Gluténmentes zsömle kísérletek

Próbálkoztam már néhány gltuténmentes péksüti házi elkészítésével, de tényleg nehéz. A lisztmentes liszterkre jobbnál jobb receptek vannak írva, aztán mikor elkészíted a leírás szerint valami ehetetlen, kemény, szörnyűséget veszel ki a sütőből.
Kivételnek számít ez alól a Glutenix falusi kenyérpora, amivel ugyan kellett kísérletezni, de csak azért, mert még tapasztalatlan voltam. A Glutenix receptfüzetben megjelent kenyérreceptet elkészítve először elég silány lett az eredmény. Muffinsütőben szerettem volna megsütni a zsemléket, muffinpapírba (hogy nem érjen hozzá az edényhez, mert újat még nem volt alkalmam venni), de ezeket nem olajoztam meg első alkalommal, csak olyan ímmel-ámmal, hiszen a muffin se ragad bele, és a tésztát tálban kelesztetettem, utána kanalaztam (mert ez nem olyan gyúrós kenyértészta) a muffintepsibe és ott sajnos eléggé összeesett az akció során, és már meg se nőtt többet. A sülés után egyáltalán nem lehetett lepajszerolni róla a papírt és valahogy nagyon kemény volt. Amelyiket a sütés felénél elfelejtettem megkenni olajjal, ahogy a recept mondta, azok úgy néztek ki, mintha mészből készültek volna
Második alkalommal egyenesen a muffintepsibe kelesztettem a tésztát és úgy be olajoztam a papírkapszlikat, hogy csuda. Szépen megkeltek, csak most meg lefedtem, ezért amikor a fóliát eltávolítottam, a teteje mindnek lejött. Mindig tanul valamit az ember.
Ezekből már lehetett szendvicset készíteni. Ette is Ábel, szerencsére nagyon ízlett neki.

Loprofin lisztből még jobb lett. A dobozon lévő recept alapján készítettem, és igazi zsömleszagú zsömlék lettek, megnőttek, ropogósak voltak, szóval szuper lett. A muffinpapír most is nehezen jött le, pedig állatira megolajoztam mindent és erre is kellett olaj a tetejére, hogy valami kis színt kapjon. Ábel jó étvággyal eszi őket.

Az elején azt hittem, soha nem fogok olyan kenyeret készíteni, amit Ábel is megeszik, de most már látszik a fény az alagút végén.

Végül, de közel sem utolsó sorban a sógornőmtől kapott lenmagos Schar kenyér recept alapján készült zsömle követekezzen. Finom lett, három napig puha, frissen szuper, kenyér illatú. Vettem új muffinsütőt, ez már csak Ábelé lesz, ezért sokkal kisebbek a zsömlék, mert valahogy kisebb az ürege, mint a réginek.
Hozzávalók:
180 g Schar mix C
220 ml langyos víz
1 evk olíva olaj
10 g élesztő
5 dkg lenn mag darálva

Az élesztőt feloldom a langyos vízben (én szoktam hozzá tenni egy kk cukrot, mint a rendes kenyérhez). Utána mindent összekeverek és olajos kanállal beleteszem a muffintepsi mélyedéseibe. Elsímítom a tetejét szintén olajos kanállal és fél órát pihentetem. Nem takartam le, mert akkor beleragad és nem szép a teteje, de betettem a sütőbe 20 fokra. Előzőleg beszórom a muffin alját szezámmaggal, és bőven olajozom.
A kép nem lett túl jó, de finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...