2011. február 12., szombat

Hétvégi sütik - mákos

Ez a mákos keksz egy dióssal párban készült, amit innen vettem, de lazán kenterbe verte. Nagy publikum előtt teszteltem és egybehangzóan a mákos vitte el a pálmát, aminek a receptjét innen vettem.

Eddig még nem sikerült képet készítenem, pedig kétszer is megsütöttem.
Hozzávalók nálam, dupla adaghoz, ami kb három tepsi:
300 g vaj
500 g liszt
160 g cukor
egy citrom leve és egy evőkanálnyi citromhéj (én szárított, boltit használok, mert nem szeretnék mérget enni)
két tojás
150 g mazsola, vagy vörös áfonya
80 g mák

Az egészet összegyúrjuk, csak éppen össze kell állítani a tésztát és hengerekké formázva hűtőbe tesszük egy éjszakára. Aztán másnap elővesszük, kb. fél centisekre felszeleteljük és sütőpapíros tepsire helyezzük. Nem nőnek meg túlságosan, de azért ne érjenek egymásba.
Hamar sül, figyelni kell, mikor barnul a széle már jó. 180 fokon, légkeverésen lehet sütni két tepsit is egyszerre.

Eddig mindenki el volt ájulva tőle. A mazsola nagyon finom benne, és külön jó, hogy két napra el lehet osztani a munkát, így összesen negyed- negyed óra ráfordítással megvan. Én vaj vajat használtam, arról tudom mondani, hogy finom, de meg lehet próbálni margarinnal is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...