2018. szeptember 23., vasárnap

Kókuszos keksz csokidarával

Szeretem a kókuszt, de ez most nem nekem készült, hanem a kisebbik fiam ovis csoportjába. Mivel egyszerűnek tűnt a recept, aminek fél adagját gyúrtam be csak, így is lett összesen 26 kekszem. Épp egy ovis csoportra való. Ízletes, belül puha kekszek lettek. Nem diétás, nem cukormentes és nem gluténmentes, de néha ilyen is kell. ;)
Ha gluténmentesen akarod elkészíteni, mivel csak egy kanál liszt van benne, nyugodtan tegyél bele egy kanál Nutri free mix per pane lisztet, vagy más gm lisztet (csak ne kukorica vagy rizslisztet, bár lehet, hogy a rizsliszttel még jó lenne, de nem tudom, nem próbáltam még).


Hozzávalók:
2 tojás
80 g olvasztott vaj vagy margarin
35 g porcukor
2 csomag vaníliás cukor
200 g kókuszreszelék
1 evk liszt

A tojásokat habosra keverjük a porcukorral, közben megolvasztjuk a vajat. Hozzáöntjük a tojásos keverékhez, és egyneművé keverjük. A kókuszreszeléket összekeverjük a liszttel és a csokidarával . Beleszórjuk a kókuszos keveréket a tojásosba és elkeverjük. Nedves homok állagú lesz, ahogy formázzuk szépen összeáll. Egy nagy tepsibe sütőpapírt terítünk és diónyi gombócokat formálunk a tésztából. Tepsire rakosgatjuk. Nekem az egész belefért egy nagy tepsibe, jó sűrűn rakva, mert nem fog különösebben megnőni. 160 fokon sült 20 percet. Nem kell megbarnulni, vagy ilyesmi, 20 perc után vedd ki nyugodtan, kívül szilárd lesz és mikor hűl még keményedik, de így belül puha, omlós marad. Az ovis csoportnak vittem csemegének és úgy hírlik, minden gyereknek ízlett. 

A Facebook-on itt tudtok csatlakozni hozzám.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...