2011. november 11., péntek

Csudafinom diós-kókuszos gluténmentes keksz

A recept innen származik. Jónéhány dologban módosítottam a mi szájízünk szerint, de így is teljesen működött, sőt, a család nem gluténmentes része is bőszen falta a finom kekszeket. Nagyon hamar elfogyott.

Békés családi idill. Este a fiuk a kekeszet rágva nézik a "Hogyan készült" adását. Imádják. A kekszet is a műsort is.




Hozzávalók:
15 dkg ligt Liga margarin
100 g kókuszreszelék
100 g dió
180 g Schar mix C liszt
1 tojás
fél csomag gluténmentes sütőpor
10 dkg cukor
100 g Tibi tejcsoki

Sajnos a Tibi csokiból, ami egyedüli gluténmentes csoki, nem volt fehér, ezért én tejcsokit használtam. Az eredeti recept is biztos, hogy nagyon-nagyon finom. Én a csoki kivételével mindent egy tálba borítottam és addig gyúrtam, míg egynemű lett (a diót nem túl finomra őrölve, a margarint picit puhítva) .Utána belgyúrtam a csokit, amit előzőleg Farkasapával apróra vágattam. 15 percet pihent a hűtőben, mert nem volt vele időm tovább foglalkozni, addig 180 fokra előmelegedett a sütő. Aztán kézzel diónyi halmokból kis gombózot formáztam, majd a két tenyerem között ellapítottam. Ahogy a szerző figyelmeztet én sem hagytam túlsülni, nagyon figyeltem, hogy mikor barnulni kezd a széle, kivegyem.
Pazar kis kesz, nem fog csalódni senki, aki elkészíti.




Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...