2011. november 11., péntek

Gluténmentes kruplis párnák



Néha kétségbeejtően üres hűtő fogad este, és elkeseredek, mert tudom, hogy leves-főételt és desszertet kell főznöm két óra alatt másnapra, Ábelnek az oviba. Ilyenkor aztán minden kreatív energiámra szükségem van. Tegnap is ez volt a helyzet. Találtam a hűtőben egy lejárt juhtúrót, megkóstoltam, semmi baja nem volt, némi tejfölt és főtt krumlit (előző napi rakott krumpliból maradt meg, amit vihetett volna a gyerek másnap is, de sajnos nem eszi meg).

Készítettem juhtúrós - krupligombóc levest. Kis fokhagymás rántást (gluténmentes liszttel készült) felöntöttem húslevessel, majd mikor felforrt, belekavartam 3 dcl juhtúróval elkavart tejfölt. Felfőztem és beledobáltam a krumpligombócokat (ennek a tésztája ugyanaz, mint a krumplis párnáé - egy tésztát készítettem, és sütés előtt egy keveset félretettem gombócnak).

Főételnek készítettem krumplis párnákat, amit én édesen képzeltem el nekik, de Farkasapa hozott egy libacombot még este, amit meg is sütött az éjaszaka folyamán, így reggel köretként vitte a gyerek a fentebbi krumplis párnákat.

Hozzávalók:

  • 5 db közepes héjában főtt krupli
  • 2 tojás
  • annyi gluténmentes liszt (nálam Schar Farina) amennyit felvesz
  • 5 g Liga margarin, olvasztva
  • só, bors
A kruplit kis reszelőn lereszelem, majd belütöm a tojást, beleszórok annyi lisztet, amennyit gondolok, sózom, borsozom és belöntöm az olvasztott margarint. Gyúrom és lisztezem addig, amíg nem ragacsos, egynemű tésztát kapok. 
Kinyújtom fél centi vastagra, rombuszokat vágok belőle és forró olajban kisütöm. Finom tejföllel, lekvárral, porcukorral és remélem libacombbal is. 
A fiuk fejenként még melegen 5-5 db-ot tüntettek el sósan, majd néhányat még édesen, nagyon bejött nekik.
Igazi gyors étel ínséges időszakra.

A libacomb nagyon jól nézett ki. Mielőtt este 9:30-kor a sütőbe rakta volna, Farkasapa megmutatta nekem is. Vajdarabokkal, jónéhány cikk fokhagymával, friss kakukfűvel sütöttel lefedve, majd szabadon nagyon sokáig. 




Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...