2011. november 11., péntek

Kukoricaropogós (gluténmentes)

Néha szükség van nagyon gyorsan készülő vacsorákra. Ennek jegyében született ez a kukoricaropogós. Nemrég a padláson jártam és előbányásztam egy dossziét, amiben olyan receptjeim voltak, amiket még gyerektelen koromban gyűjtögettem. Érdekes volt átolvasni őket, mert az akkori ízlésemet tükrözik. Ezt a receptet is azok közül választottam. Egyébként átnézve a recepteket csak nagyon keveset tartottam meg, a legtöbbet kiszórtam, mint mostanában számomra hasznavehetetlent. Vagy azért, mert pontatlan, vagy azért, mert már egy sokkal jobb variációjára szert tettem az idők során. 


Hozzávalók:
egy konzervnyi főtt kukorica
(én fagyasztottat használtam, felolvasztottam mikróban egy kis tálkányit)
50-100 g reszelt sajt
1 hámozott, reszelt alma
2 tojás
3-4 evk gluténmentes liszt (Schar mix C)
só, fehérbors
kevés csili pehely

A tojást elhabarom, beleszórom a reszlet holmikat, majd a kukoricát, a lisztet, fűszereket és szépen összekeverem. Forró olajba egy -egy evőkanálnyi masszát teszek és mindkét oldalát megsütöm.
Az olajban sütés miatt szerintem elég kalóriadús vacsora és szénhidrát is van benne bővel, de nagyon finom lett. Az almát először nem akartam beletenni, de végül tartottam magam a recepthez és nem bántam meg, mert nagyon finom volt vele. Lehetne zablisztel, vagy kilófaló liszttel is készíteni, akkor a rosttatartalma jobb lenne.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...