2011. november 15., kedd

Muhallebi - krémes rizspuding (gluténmentes étel)

Sok fejtörést okozott nekem, hogy a tejbedarát nem tudom igazán jól helyettesíteni a gluténmentes diétában. Van olyan, hogy rizsdara, de annak egyáltalán nem olyan az állaga mint a tejbegríznek. Pedig az köztudottan finom gyerekcsemege.
Fűszeres Eszternél olvastam nemrég az 1000 Ft-ból főzős bejegyzésében ezt a receptet, ami igazából CHILI & VANILIA receptje. Ehhez minden volt otthon, így vasárnap, mikor délután állandóan nyitogatja az ember lányának családja a hűtőt és a vizslatják a szekrények polcait, némi finomság után kutatva, elkészítettem, hogy ne hiába kutatkodjanak (ahogy az dukál vasárnaphoz, sütit is sütöttem, de azt már addigra mind felfalták). Végül Farkasapának nem jutott, de hát neki meg kell lenni gyerekcsemege nélkül.


Hozzávalók:
1 l tej
7 dkg rizsliszt
2 kanál porcukor
pici citromos só
1 mk vanília kivonat
(az eredeti recept narancslikőrt írt, vagy rózsavizet - nálunk az pont most nem volt itthon)

2, 5 dcl tejjel kikeverem a riszlisztet, a többi tejet, a pici sóval odateszem forrni. Mikor felfort, kissebbre vettem a lángot alatta és belekevertem a riszlisztes masszát. Alaposan elkeverem és kevergetve főztem míg besűrűsödött. Mikor már sűrű volt hozzátettem az ízesítőket: cukor, vanília. Az állaga leginkább a tejbegrízére hasonlít, de krémesebb. Először azt gondoltam, kevés lesz a riszliszt ilyen mennyiségű tejhez, de nem, szépen besűrűsödött a főzés végére. El tudom képzelni mindenfélével, reszelt csokival, mogyoróval, gyümölccsel, citrom ízzesítéssel, lekvárral. Mi kakaószórással ettük, mert az én gyerekeim igazi magyar gyerekek és nem ismerik az ottomán konyha hagyományait, nem reklamáltak, hogy nem narancsvirágvízzel vagy rózsavízzel ízesítettem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...