2012. április 14., szombat

Szaftos kakaós sütemény - diabetikus, gluténmentes

Van nekem egy könyvem, a címe: Alacsony szénhidrát tartalmú ételek. Nem sok desszertet tartalmaz és a legtöbb recept hús-zöldség variáció, így nem sokat szoktam forgatni. Igazából el akartam cserélni, azért a biztonság kedvéért átlapoztam. Ez a sütirecept rögtön szemet szúrt, ha hihetek a könyvnek, akkor alacsony szénhidrát tartalmú. Fruktózzal talán még jobb lenne a glikémiás indexe, de az most épp elfogyott. Gluténmentes lisztel készítettem el, és csodálatos állagú, szaftos, nagyon csokis süti lett a végeredmény. Különösen is finom, ha ahhoz mérjük, hogy mennyi munka volt az elkészítése. Természetesen normál lisztel is ugyanígy működik, hiszen az alaprecept is normál lisztet írt. Estére készült el (ahogy minden, nálunk), így a fényképek nem fedik a valóságot. Meg is lehetett volna szórni porcukorral, de én csak a díszítés kedvéért nem szoktam plusz cukorral növelni a szénhidráttartalmát.

Hozzávalók:
120 g GM liszt (Schar mix B)
fél tasak sütőpor
1 tk szódabikarbóna
50 g kakaópor
(az eredeti receptben 90 g volt, de nekem így is brutál csokis ízű)
2 tojás
160 g barna cukor
10 csepp Stevia Fluid
(az eredeti receptben 310 g porcukor szerepelt, de nekem és a családnak is tökéletesen édes volt)
1 tk vaníliapor
2 evk olaj
200 g krémsajt (Spar legolcsóbb)
140 ml almapüré (Aldis)

A sütőt 180 fokra előmelegítem. A száraz anyagokat összeszitálom.
A nedves anyagokat is alaposan összekeverem, hogy a barna cukor elolvadjon, addig kell keverni, mert nem szerencsés, ha kicsi szemcsék maradnak benne, legalábbis én nem szeretem. A vaníliát is hozzáadjuk, majd a szárazakat egyben beleborítva egyneművé keverjük. 30X20 cms tepsibe sütőpapírt teszek és beleöntöm a masszát, ami elég híg, eloszlatom és beteszem a sütőbe. Tűpróbáig sütöm, kb. 30 perc, utána 10 percet még hagyok neki, csak utána szedem ki sütőpapírostól a tepsiből és sima felületen egyenlő kockákra osztom.
A könyv szerint 18 részre lehet osztani, és akkor 2,5 g a szénhidráttartalma és egy szelet 140 kcal tartalmaz. Én kevesebb cukrot használtam, viszont csak 12 részre osztottam, de sok hozzávaló miatt nem számoltam ki a kalória és szénhidráttartalmát.

8 megjegyzés:

Mági írta...

Nagyon fekete és látni, hogy szaftos!
Elküldtem a blogodat ismerősöknek, hogy tanuljanak gluténmenteset.

Andi írta...

Itt vagyok....szuper recept.!!! A barna cukor nem maláta?? Én nem szoktam használni, így lehet marhaságot írok. :-)

Bokor Boglárka írta...

Ági!
Köszönöm a reklámot! :)

Andi!
Nagyon örülök, hogy itt vagy. E-mailben részletesen is válaszolok, de a barna cukor, ha melaszt tartalmaz is (bár az már nem igazán jó), akkor is nádmelasszal színezik. Egyébként az igazi barna nádcukor a jó. De malátát semmiképp sem szabadna tartalmaznia, legalább is nagyon remélem. Én az Aldiban szoktam venni kilós kiszerelésben, és régóta használom, eddig semmilyen bajt nem okozott, bár az, hogy gluténmentes, nincs igazából ráírva.

Névtelen írta...

Szia! Nekem jutott a blogod a Blogkóstolón. Ezt a receptet készítettem el, nagyon finom lett!:)
Ha esetleg érdekel a bejegyzésem, itt van:
http://florakonyha.blogspot.hu/2012/06/nagyon-kakaos-suti.html

Zaubertorten írta...

Szia! Nagyon tetszik a blogod, tegnap találtam rá. Meg is vettem mindent a kakaós sütihez, de most nincs stevia cseppem. van viszont apró kis stevia edesitö tablettám, nyírfacukrom, vagy a barnacukrot egyszerüen kipótolnám normál/barna cukorral. Tudnál segíteni, melyik verzóból mennyit tegyek? meg soha nem sutöttem sem steviaval, sem xilittel. Köszönöm

Bokor Boglárka írta...


Örülök, hogy rám találtál. Inkább e-mailben válaszolok, így valószínűleg hamarabb látod. Ha nyírfacukrot szeretnél használni hozzá, akkor szerintem tegyél bele 200 g-ot, vagy 220-at. Nyugodtan megkóstolhatod a tésztát mikor összekavartad, ha neked nem elég édes, tegyél még hozzá utólag nyírfacukrot. Ha barna cukrot szeretnél használni, akkor szerintem 200 g-nak elégnek kell lennie, de ugye az embereknek más és más az elég édes, nyugodtan kóstolgasd. Egyáltalán nem gond, hogy nem teszel bele Steviát, de ha neked megfelel, az édesítő tabletta Steviát feloldódva (kis meleg víz - egy-két evk) is beleteheted, ezzel viszont nekem nincs tapasztalatom, hogy mennyire édes.
Ha teljesen normál cukorral készítenéd, akkor én 180 g-ot tennék bele.

Remélem jól sikerül majd én azóta többször is elkészítettem, volt úgy is, hogy nem volt krémsajtom, így tejföllel készítettem és kicsit csökkentettem az almaszószt. Mindenképp finom volt. Majd számolj be, kíváncsi vagyok, hogy sikerül és neked ízlik-e.

Ági írta...

Nagyon-nagyon köszönjük a receptet! Isteni lett - most esszük! :D Köleslisztből csináltuk, reszelt almából, és házi stevia szirupból. Egyszerűen szuper!!!

Bokor Boglárka írta...

Ági!Nagyon jó ötletek az alma és a kókuszliszt. Ügyesek vagytok! Köszönöm, hogy beszámoltál róla.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...