2011. június 28., kedd

Gluténmentes kakaós csiga

Elfogyott a szuper Schar lisztem. Eddig igazából más fajta liszttel nem próbálkoztam. Néha-néha csak rizsliszttel, vagy csak kukoricaliszttel, ill. zsömlét sütöttem más lisztből, de igazán jó eredményt nem értem el. Frissen ehető, utána nem nagyon.
Most csak Naturbit lisztem volt és egy kevés EasyMix nevezetű, amit fogalmam sincs már, honnan szereztünk be.
Régóta vágytam már kipróbálni, hogy tudok-e kakaós csigát készíteni Ábelnek. Tegnap este nekiálltam.
Nem nagyon kelltek meg. Azért ilyen kicsik, mert a nyútódeszkám 40X30-as, így nem fér rá túl sok tészta. Viszont így nem is tudom vastagra tekerni. Finom, ropogós kis csigák lettek.

Hozzávalók:
300 g Naturbit gluténmentes liszt
60 g Ráma margarin (vagy vaj)
80 g barna cukor
pici só
1,5 dcl tej (eredeti receptben víz szerepelt)
2 dgk élesztő

Krémhez:
40 g Ráma margarin (az eredeti recept olajat írt, lehet, hogy azzal is működik)
40 g porcukor
2 evk jó minőségű kakaó

Az élesztőt felfuttatjuk a tejben, egy pici cukorral. A margarint belemorzsoljuk a lisztbe. Én robotgépes spirállal dolgoztam. Az élesztős tejet is beleöntjük és jól összedolgozzuk. Nagyon hamar összeáll a tészta, kicsit kézzel is megnyomkodtam. Ici-picit ragadós, de a nyújtás során szórtam alá rizslisztet, az teljesen megfogta. Két adagban kinyújtom és rákenem a tölteléket. Pont elég volt minden hozzá, ami az ecseten maradt, Áron elnyalogatta. Ő segített nekem a sütikészítésben. Kár, hogy nincs róla fénykép. :)
Feltekertem, másfél újnyi szeletekre vágtam és a kis csigákat tepsibe raktam. Nem kelltek meg, igaz, 5-10 percet pihentettem csak a 20 helyett, nem voltam elég türelmes, meg este 9 óra volt már.
Egy tepsinyi lett az adag, felét frissen lefagyasztottam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...