2011. június 28., kedd

Cukormentes zabpelyhes keksz - sütés nélkül

A recept Zizitől származik, de módosítottam rajta jónéhány dologban. Nem akartam cukrot tenni bele, ezért kísérleteztem. Nála vegán, nálam van benne tej, mert azzal kivételesen semmi bajom. Elméletileg a diéta során délelőtt és kora délután ehetek zabpelyhet, ezért nagyon vártam, hogy a keksz megdermedjen a hűtőben és reggel a kávéhoz ehessek belőle.
A hétvégén vettem kókuszolajat, ami inkább zsírszerű. Áldásos hatásáról regényeket írnak, legfontosabb előnye, hogy fogyókúrában - diétában ajánlott, mert valahogy a zsírtartalma olyan, hogy nem emeli a vérzsírszintet. Sokféle ételben még nem próbáltam. Az biztos, hogy semmilyen mellékíze nincs, kenhető állagú, gyorsan felolvad.
Cukor helyett Stevia port használtam. Nagyon kicsit, egy mokkáskanálnyit ehhez a mennyiséghez, mégis én túl édesnek találtam, lehet, hogy ennél kevesebb is elég.


Hozzávalók:
3 evk mogyoróvaj
3 evk kókuszolaj
1,5 dcl tej
1 mokkásknál Stevia por
3 kk jó minőségű kakaópor
egy pici vaníliapor
2 csésze (1,5 dcl) zabpehely
3 evk juharszirup

A mogyoróvajat, kókuszolajat, tejet, kakaót, juharszirupot, vaníliaport és Steviát egy lábasba öntöm és lassú tüzön melegítem. Mikor szépen elkeveredtek a hozzávalók és picit sűrűbb a massza, belekeverem a zabpelyhet és lehúzom a tűzről.
Elkeverem, majd zsírpapírral borított tepsire adagolom. Szépen elterül magától is a massza, de rásegítek a kanál hátával, hogy kerek, kekszformákat kapjak. Lehet megvárni, míg kihűl, én azonnal betettem a hűtő felső polcára.

Ragacsos, csak hűtőben tartható "keksz"-ek lesznek. A mogyoró íze nagyon intenzív, az édes íz mellett. El tudom képzelni más zsiradékkal és száraz mogyoróval. Majd még próbálkozom. Szerintem a zabpehely helyett kicsit tört kukoricapehely is lehetne benne, akkor már gluténmentes is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...