2011. március 13., vasárnap

Mogyoróvajas keksz gluténmentesen

A DM-ben nemrégen titokban (mármint a férj elől titkoltam, mert elég drága volt) bepakoltam a kosaramba egy üveg darabos mogyoróvajat. Valaha kóstoltam ezt a csemegét, lehet, hogy hihetetlen, de valamikor segélyként kaptunk egy amerikai katonáknak szánt csomagot, már nem emlékszem honnan, és kis túlélő, zsebbe elférő tasakokban mogyorókrém volt. Egy ideig csak nézegette, kóstolgatta a család, addig soha nem ettünk ilyesmit, aztán mire már megbarátkoztunk volna vele, elfogyott. Egy barátnőm családjánál, akiknek volt Amerikában rokonuk, ettem legközelebb, már nem emlékszem, milyen aprópóból, de akkor simán, kenyérre kenve, az is finom volt. (Képzeljétek ennek a barátnőmnek 17 testvére van, mind egy szülőtől. Igazi nagycsalád. Most már mind felnőttek, de a szüleinek az életkedve és életereje töretlen. Hihetetlen egyszerűen, hogy tizennyolc gyereket neveltek fel. Az ő anyukájánál olyan finom ételeket ettem, ha meghívtak, hogy azóta is csak emlegetem. Biztos a sok éves rutin tette, de az ő borsó levesének, diós tekerecsének és forró csokájának az ízét még most is a számban érzem, ha rá gondolok. Mindig egyszerű ételeket főzött, de azt olyan gonddal, olyan finomra, hogy hajj! )
Most rájöttem, hogy csak úgy üvegből elnyalva is finom. Na, de ilyen luxust nem engedhetek meg magamnak.

Ábelnek és magunknak is süttöttem ezért egy kekszet, amihez gluténmentes lisztet használva, nagyon finom végeredményt sikerült előállítani. A receptet itt találtam, de egyrészt növeltem az adagot, mert ennyinek én neki se állok, és sajnos barna cukrom most nem volt otthon, ezért sima cukor került bele. Azért így is ehető, bár barnával biztos finomabb.

Hozzávalók:
100 g vaj
100 g darabos mogyoróvaj
100 g csoki (én Tibit használtam, mert ez gluténmentes)
200 g Schar liszt
100 g cukor (lehet több, ahogy ízlik)
egy tk szódabikarbóna
2 tojás

A nedves anyagokat sokáig kavarva egyneművé formálom, majd hozzákeverem a szódabikarbónával vegyített lisztet és végül az apróra vágott csokit. Lisztmentesnek számít a Tibi csoki, ezért én ezt használtam. Formálható massza lesz, de csak nedves kézzel tudtam belőlle diónyi gombócokat formálni, majd a tenyeremben szétlappogatni.
Rendes liszttel is ugyanilyen jó lehet.
Otthon elkészíthető mogyoróvaj receptje itt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...