2011. március 13., vasárnap

Napraforgómagos keksz

Ismét a Süssünk örömmel kiadványt lapozgattam és erre a sütire esett a választásom. Mostanában igyekszem ebből a kiadványból több receptet kipróbálni, hogy tudjam, tényleg el lehet -e készíteni őket, érdemes-e megvennem a többi csomagot.
Egyszerű kis süti, ropogós és elég egészséges.
Hozzávalók:
10 dkg hideg vaj, vagy margarin
3 dkg porcukor
4 dkg barna cukor
1 kk vaníliás cukor
1 tojás
5 dkg teljes kiőrlésű liszt
8 dkg finom liszt
 ek sütőpor
5 dkg zabpehely
10 dkg csoki (ét)
10-15 dkg napraforgó mag

A vajat kikavartam a cukrokkal, mikor egynemű volt, beleütöttem a tojást és azzal is simára kavartam. Utána beletettem a sütőporral és zabpehellyel elkevert liszteket. Összedolgoztam, végül az apróra vágott csoki került bele. Vizes kézzel golyókat formáztam, ellapítottam, beleforgattam a napraforgómagba és tepsire sorakoztattam. 160 fokon sütöttem kb. 30 percig.
Szerintem ki lehet hagyni belőle a csokit, valahogy nekem nem illik bele, esetleg mehet bele kókusz, vagy fahéj. Ha fóliába csomagoltam volna és beteszem rövid időre a fagyasztóba, akkor szépen vágható is lett volna csak nem volt időm vele pepecselni.
Gyerekeknek rágcsálnivalónak szerintem  tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...