2011. március 13., vasárnap

Fahéjas "keksz" gluténmentesen

Úgy látom, már nem nagy kunszt a gluténmentesség, mert a Schar liszttel tulajdonképpen bármilyen sütemény elkészíthető. Most egy általános receptkönyvből vett süteményt készítettem el Schar liszttel és teljesen jó lett.
Hozzávalók:
10 dkg vaj, vagy margarin
6 dkg cukor
1 kk vaníliás cukor
1 ojás
8 dkg liszt (nálam gluténmentes)
1/" kk sütőpor
Tetejére:
1 ek őrölt fahéj
1 ek cukor

A vajat és cukrot habosra keverem, majd beledolgozom a tojást is. Utána a liszt a sütőporral és szépen eldogozzuk. Tepsibe simítjuk, szerintem ez elég nehéz, mert inkább kenhető a massza, mint folyós, ezért elég nehéz egyenletesen elkenni, de nem lehetetlen. Én úgy csináltam, hogy szilikonos sütőpapíron szétkentem kb. tepsi méretűre (20X30 cm) és utána beletettem a  tepsibe. A tetejére szórtam a fahéjas cukrot egyenletesen és 180 fokon sütöttem kb. 20 percig. Nagyon finom illatok terjengtek a lakásban.
Szerintem nem lett keksz jellege, lehet, hogy vékonyabbra kellene kenni a tésztát, de így elég puha maradt. Azért így is finom. Nem lett nagy adag, de Ábelnek elég.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...