2015. december 7., hétfő

Gluténmentes kukorica prósza

A férjem már jó ideje gyötör ezzel a prószával, ami nála azt jelenti, hogy vett célzásként egy kiló kukorica darát, aztán többször elmondta hétvégente, hogy már úgy enne egy jó polentát szilvalekvárral, és most már nem bírtam tovább, elkészítettem neki. Azért nem akartam nagyon kötélnek állni, mert pont a LÉ gyerekem nem szereti a lekváros dolgokat, ezért mindig inkább olyan süteményt sütök hét végén, amit ő is szívesen megeszik. Nem csalódtam, ebből nem evett, de mivel elég kis adag, simán elfogyott az ő közreműködése nélkül is. Finom volt és nagyon egyszerű elkészíteni, fél óra alatt sütéssel együtt simán elkészül. A receptet itt láttam, én csak fél adagot csináltam, ill. variáltam az alapanyagokkal is, de simán elfogyott volna a teljes adag, ezt kb. fél óra alatt tüntettük el hárman.


Hozzávalók:
10 dkg kukorica liszt
10 dkg kukorica dara
1 tojás
0,5 tk sütőpor
2 doboz natúr joghurt
1 csapott evk tejföl
1 evk négyszeres erősségű édesítő (vagy ízlés szerint cukor)
pici só
Tetejére: 1 evk kókuszolaj olvasztva, 2-3 evk szatmári szilvalekvár, 2 evk vízzel picit hígított tejföl

A liszteket, sütőport, édesítőt, sót tálba tesszük, hozzáöntjük a joghurtokat és a tejfölt, hozzáütjük a tojást és sima, nokedli sűrűségű tésztává keverjük. 20x25 tepsibe öntjük, a sütőt előmelegítjük 200 fokra. A tetejére vízzel elkevert tejfölt és szilvalekvárt pöttyözünk, majd meglocsoljuk 2-3 evk olvasztott kókuszolajjal. Én nem mertem több lekvárt tenni, de ti tegyetek, mert azok a részek voltak a legfinomabbak, végül áthidaltuk a problémát, jól megkentük a tetejét mikor ettük szilvalekvárral. A receptet itt találtam, féltem, hogy nem fog elfogyni, ezért csak fél adag készült, de nyugodtan lehetett volna több, ez az adag 10 perc alatt elfogyott. 

A Facebook-on itt tudtok csatlakozni hozzám, ha kíváncsiak vagytok a blogfrissítésekre.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...