2015. december 7., hétfő

Csokis szelet hagyományos alapanyagokkal (lisztmentes, cukormentes, vegán)

A Nők Lapja Desszert című újságjában láttam meg ezt a süteményt és rögtön megtetszett. Olyan alapanyagokat használtam, amik lassú felszívódásúak, de azért van benne szénhidrát és kalória is. Ha ennél sokkal alakbarátabb verziót szeretnél kipróbálni, akkor ide kattints, elkészítettem más alapanyagokkal is. Mindkét változat nagyon finom volt. Összesen 10 perc munka van vele, a többi idő várakozás, míg dermed a hűtőben, úgyhogy elfoglalt háziasszonyok süteménye.




Hozzávalók:
2 dl víz (finomabb tejjel, de vízzel is jó)
3 evk zabpehelyliszt
2 csapott evk kakaópor
2 evk négyszeres erősségű édesítő
100 g étcsokoládé olvasztva (magas kakaótartalmút válassz)
(egy később kipróbált verzió alapján azt mondom, hogy tehetsz bele két evk szilárd kókuszolajat is a csoki helyett, nem lesz rosszabb vele - mikor a massza besűrűsödött, akkor add hozzá)

A vizet odatettem melegedni, beleszórtam a száraz anyagokat és az édesítőt. Sűrűre főztem lassú tűzön, majd beletettem az előzőleg mikróban (gyakori kevergetés mellett) megolvasztott csokit. Aztán hozzáadtam az alábbiakat összekeverve:
50 g magkeverék (nálam most: szezámmag, lenmag, tökmag - de lehet bármi)
100 g zabpehely (lágy)
Jól összekevertem a kakaós masszával és egy folpackkal borított kenyérsütő tepsibe öntöttem (10x20cm). Olyan edényt válasz, ha elkészíted, amiben kb. 2 cm magas lesz a massza. Hűtőbe tettem és vártam néhány órát, míg megszilárdult, majd szeleteltem. Minél tovább áll, annál szilárdabb lesz, másnap sokkal jobb volt, mint aznap este, mikor készítettem. Elég tömény, nem lehet sokat enni belőle.

Lehet ízesíteni, olyasmikkel, ami a csokis-kakaós ízzel jól harmonizál: pl. rumaromával, mandulaaromával, de sima vanília is játszik. El tudom képzelni narancshéjjal, vagy akár kandírozott narancs darabokkal is, bár abból még nem láttam cukormenteset.

A Facebook-on itt tudtok csatlakozni hozzám, ha kíváncsiak vagytok a friss blogbejegyzésekre :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...