2015. szeptember 3., csütörtök

Gluténmentes mandulás kifli

Tudom-tudom, hogy karácsonyi sütemény, de nálunk sokszor készül, mert a LÉ fiam nagyon szereti. Most a kisebbik is meglátott egy szakácskönyvet, mikor a könyvespolcot rendezgettem, aminek vaníliás kifli volt a borítóján és mondogatni kezdte: "megejetem, megejetem". Szóval erősen megkívánta én meg örültem, hogy végre süthetek a konyhámban (festés miatt egy hétig ki voltam tiltva). Van már a blogon klasszikus mandulás kifli, sőt, kókuszos is, az is nagy kedvenc, de ez egy jobban sikerült verzió, talán a más liszt miatt, tény, hogy nagyon jó állagú nyersen is és kisülve is a tészta, nincs az a "poros" utóíz egyáltalán.


Hozzávalók:
200 g margarin
250 Nutri free Mix per Dolci süteményliszt
200 g darált mandula
100 g barna cukor
2 tojás sárgája

100 g porcukor és 1 mokkáskanál vaníliapor a beforgatáshoz

Az aprítógép tartályába tettem a lisztet, hideg margarint kockázva, a mandulát és a cukrot és összemixeljük a géppel, míg morzsás állagú lett. Aztán hozzáadtam a sárgáját és azzal is aprítottam rajta. Kitettem egy szilikonos lapra és tésztává gyúrtam, majd egy órára a hűtőbe tettem. Előmelegítettem a sütőt 170 fokra, a masszából kis kifliket gyúrtam, egy szilikonos sütőpapírral borított tepsire tettem és megsütöttem őket, míg nagyon halvány rózsaszínek lettek. Nem forrón, de még melegen beleforgattam őket a vaníliás porcukorba. Ami nem fogyott el, dobozba kell zárni, nagyon finom ropogós, omlós süti lett :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...