2015. szeptember 2., szerda

Répás lepény (kenyérpótló) a sütőből (gluténmentes, tejmentes, szénhidrátszegény, IR barát)

Évánál láttam meg ezt a finomságot, de mivel más alapanyagaim is voltak itthon, amiket mindenképpen tesztelni akartam, nem az ő receptjét használtam, viszont az övé volt az ötletadó és nagy előnye az ő receptjének, hogy viszonylag olcsó hozzávalók szükségesek az elkészítéséhez.
Szafi jóvoltából sok finom alapanyagra tettem szert, így most ezeket teszteltem. Hihetetlen laktatóak ezek a lepények, a paradicsomos padlizsánomhoz másfelet tudtam megenni.
Amúgy el tudom képzelni, hogy bár ezek tepsiben készültek, de akár nagyobb méretben, vékonyra simítva és nagyon lassú tűznél sütve serpenyőben is készülhetnek.


Csak hogy a belseje is látszódjon :) Könnyű, levegős szerkezetű lett a kisült lepény. 



Hozzávalók: 
100 g répa
40 g Szafi Fitt sütőliszt
2 evk Nocarb Rostmix
50 g víz
3 közepes tojás
só, kis fokhagymapor

A répát és a liszteket egy aprítógépbe tesszük (a répát nagyobb darabokra vágva) és összedaráljuk, szép narancssárga lisztet kapunk :). Hozzátesszük a sót, fokhagymaport, tojásokat és a vizet és turmixoljuk,  míg egynemű, sűrű masszát kapunk. Közben előmelegítjük a sütőt 200 fokra. Én hagytam 10 percet pihenni, addig is sűrűsödött a massza. Sütőpapíros tepsire adagoljuk, kanállal (én egy jó púpos evk masszát tettem kupaconként a tepsire). Egy csöpp kókuszolajat cseppentettem minden kupac tetejére és egy kiskanál hátával lelapoggtattam a kupacokat, lepény formátumra. Az olaj miatt nem ragadt a kanálhoz, szépen lehetett formázni a masszát. 8 lepény jött ki ebből az adagból. 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...