2013. május 18., szombat

Gluténmentes tortilla

Napok óta kívántam a tortillát. Egyrészt, ettem egy nagyon finomat, amiben saláta levél és fűszeres sajtkrém volt, de azt az ízt most sem sikerült reprodukálni, másrészt tényleg egyszerű vacsora ötlet. A baj mindig az, hogy két félét kell készítenem, ha nekiállok, mindig kell egy gluténmentes változat is, amitől őszintén tartottam. Sok receptet megnéztem a neten, de egyik sem tetszett igazán, hol nem volt itthon az a hozzávaló, hogy nem tetszettek az arányok, stb. Arra gondolva, hogy végül is liszt, sütőpor, olaj és víz kell bele, gondoltam megpróbálom. A képek alant tanúsítják, hogy nagyon jól sikerült, megkockáztatom, hogy most kivételesen finomabb lett, mint a gluténes. Rugalmas, és könnyen nyújtható tésztát kaptam, szépen átsült és még fel is lehetett tekerni. Másnap is jól fogyott felvágottal.
Mivel a tortilla tölteléke bármi lehet, tényleg, itt most csak a gm tortilla receptjét írom meg, hogy számomra is és azok számára, akik még szeretnék elkészíteni, meglegyen. A feltekert állapotról nem tudtam képet készíteni, mert a fiuk rögtön befalták, mikor kezükben volt már nem mutatott olyan jól.







Hozzávalók:
200 g Schar mix B
1/2 csomag sütőpor
jó csipet só
kb. 200 ml meleg víz
2 evk olaj

A lisztet elkevertem a sóval, az olajat beleöntöttem az előzőleg megmelegített vízbe és a liszthez kevertem. Dagasztóspirállal, majd kézzel egy perc alatt összegyúrtam a tésztát. A víznek jó melegnek kell lennie, szerintem ez fontos. A tésztának rugalmas, nem ragadós, lágy állagúnak kell lennie. Igaz, hogy szilikon lapon nyújtottam, de egyáltalán nem igényelte az alálisztezést, ezt furcsállottam, de nagyon örültem neki. Mikor kisült (1-1 perc mindkét oldalának kellett) folpakkal letakartam, hogy puha maradjon.
Próbáljátok ki, ha szeretitek a tortillát!




5 megjegyzés:

Kati írta...

Még sosem készítettem, pedig nagyon szeretem:) Ügyes vagy:)

Bokor Boglárka írta...

Köszi Kati! Tényleg nagyon féltem tőle, és vagy nem kellett volna, vagy egyszerűen csak jó napom volt :)

BAB írta...

Nekem is nagyon tetszik, szépek lettek!

Mági írta...

Nagyon örülök :) Veled :)

Unknown írta...

Most próbáltam ki...nekem nem lett enynire szép, de más fajta lisztet is használtam. Én rozmaringgal ízesítettem, mert a liszt valamelyik összetevőjének olyan mellékíze van, hogy az valami borzalmas. Viszont így kifejezetten finom lett, és szívesen tömöm a kis fejem vele.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...