2011. december 28., szerda

Mogyorós mézeskalács keksz

Egy buliba készítettem ezt az egészséges kis kekszet, amit, ünnepi buli lévén, karácsonyira hangoltam. 


Hozzávalók:

20 dkg vaj vagy margarin
16 dkg lágy zabpehely
16 dkg rétesliszt
8 dkg finomliszt
1 tojás
15 dkg nádcukor
1-2 kk mézeskalács fűszer (Ezeregy fűszerbolt - Mammut)
10 dkg mogyoró töltelék (ez egy előre ízesített töltelék, Aldis, amit krémként lehet kikeverni, én most szárazon használtam. Figyelni kell, mert ebben eleve van cukor, nehogy túl édes legyen végül a sütemény)
1/2 tk szódabikarbóna
1,5-2 tk sütőpor

A vajat kikavartam a cukorral és a tojással, beletettem a fűszert is. A száraz anyagokat összekevertem (lisztek, zabpehely, szódabikarbóna, sütőpor) és a vajas masszához adtam. Egyneművé keverem. Elég lágy lett a massza, mert kicsit megmelegedett a sok gyúrástól, Fóliára tettem és kb. 4 cm átmérőjű rudat formáztam belőle Ezt mélyhűtőbe tettem úgy egy órára. Utána kivettem, 0,,5 cm-re felszeleteltem és sütőpapíros tepsire rakosgattam egymástól picit távolabb és 180 fokon rövid ideig sütöttem (kb. 15-20 perc, figyelni kell, ne égjen meg).
Amikor kihűlt csokival megdíszítettem (étcsoki +olaj felolvaszt és akár kiskanállal, akár habtölcsérrel díszíthetjük).

Nagyon finom kis kekszek lettek. A mézeskalács íz csak finoman érződik, és nagyon ropogósak. Igazi rágcsálós falatok. Hamar el is fogyott.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...