2011. december 28., szerda

Csokis lisztmentes puszedli (gluténmentes)

Megint a régi újságok átnézéséből nyertem ezt a finom és praktikus kis süteményreceptet. Mivel egyáltalán nem kell bele liszt, szerintem akár diétásnak is minősülhet (főleg, ha cukor helyett fruktózt és édesítőt használunk). Már kétszer elkészítettem, és mindkétszer nagy sikere volt, nem csak Ábelnél, még úgy is, hogy az első adag olyan lett, mint a fasírt (külsőre), mert elspóroltam a porcukorba forgatást és túl nagy tűzön sütöttem, így nem is nőttek meg. Akkor el is neveztük fasírtsütinek, úgyhogy a családban ez a "beceneve". 


Hozzávalók:
10 dkg dió
10 dkg étcsoki (Tibi)
3 tojás sárgája
25 dkg kókuszreszelék
4 tojás fehérje
20 dkg cukor
1 kk fajéj
Vaníliás porcukor  a forgatáshoz.

A csokit megolvasztom, a diót megdarálom. A tojás sárgáját kikeverem a csokival és cukor felével, majd beleöntöm a kókuszt és a diót. A fehérjéket közben pici sóval és a cukor felével  és a fajéjjal felverem. A csokis masszához keverem óvatosan, míg egynemű lesz. Egy órára hűtőbe teszem a masszát. Utána a sütőt előmelegítem 160 fokra, és a masszából apró golyókat formázok, kb. dió nagyságúakat és az előre vaníliaporral összekevert porcukorba forgatom, hogy minden részét érje. Sütőpapíros tepsire rakosgatom és lassú tűznél sütöm. A teteje megrepedezik belül nagyon finom puha lesz. Érdemes kipróbálni nem gluténmentesen táplálkozóknak is!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...