2011. december 5., hétfő

Gasztroajándék - fűszeres, diós kekszek

Azt tudtam, hogy az ovis vásárra sütni fogok, hiszen sokmindenhez nem értek, a kézügyességem se valami híres, ezért, hogy ne maradjak le túlságosan a többi odaadó szülő mögött, én ezt sütöttem, többek között.
Nagyon finomak voltak. Nekem a csokival és díszítéssel kicsit édesek, de köztudott, hogy minden sütibe kevés cukrot rakok. A dió miatt nagyon finom, a fahéj pedig közelíti a karácsonyi ízvilághoz.



Hozzávalók: 
15 dgk margarin
12 dkg barna cukor
30 dkg liszt
1 tojás
1 tk sütőpor
egy csipet citromos só (én sütibe mindig ezt használom)
1 csomag vaníliás cukor
1 tk őrölt fahéj
10 dkg darált dió

A margarint habosra keverem a cukorral és hozzáadom a tojást, azzal is szépen elkavarom.
A lisztet összekeverem a sütőporral, fahéjjal, vaníliás cukorral, csipet sóval és kanalanként a margarinos masszához adom.
Hozzáadom a diót és azzal is összekeverem. Ha túl ragacsos a massza, pici lisztet lehet még hozzá adni.
3 cm átmérőjű rúddá alakítom, fóliába tekerem (azzal alakítom ki a rúd formát) és 30 percre a mélyhűtőbe teszem. Lehet egy napot is a hűtőben, de akkor nem a mélyhűtőben, hanem egy éjszakát a normál hűtő részben legyen.
1 cm szélesen darabolom, sütőpapíros tepsibe teszem és 200 fokon sütöm amíg szépen barnul a széle. Nem szabad túl sokáig hagyni.
Finom, ropogós kekszek lesznek, és nagyon ízletesek.
A tetejére összeolvasztok 100 g csokit egy evk olajjal és rákenem, majd megszórom díszítő cukorral. Egy éjszakát hagyom dermedni a mázat. 
Lehet mogyoróval is készíteni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...