2011. december 5., hétfő

Aszalt paradicsomos sajtkrém

Az aszalt paradicsomra egyszerűen rá vagyok kattanva. Bármilyen mennyiséget képes lennék megenni. Főleg úgy finom, hogy épp csak meg van aszalva és nincs rá olaj töltve. Eddig egy barátnőm látott el időnként egy-egy adaggal, amit szégyen, de azon nyomban felfaltam. Szerencsére a családban más nem rajong érte, így nem volt konkurenciám. 

A Tél Ízei szakácskönyvben már régen kinéztem egy diós-aszalt paradicsomos kencét, amit tulajdonképpen már többször elkészítettem, viszont nem volt időm lefotózni, mert pikk-pakk megettem. 
Szerintem jól variálható. Volt már, hogy sok dióval és füstölt sajttal készítettem, ez a mostani friss tehénsajt (vásárban vettem natúrt és fokhagymásat, mmm...) felhasználásával készült.


Hozzávalók:
5 dkg füstölt sajt
5 dkg fokhagymás sajt
5 dkg natúr tehén sajt
kb. 10 db aszalt paradicsom, olajban eltéve
egy kis löttyintés az olajból (nekem sima napraforgó olajban volt eltéve)
pár szem olajbogyó
5 dkg dió
ha nagyon sűrű, akkor kis tejföl
fokhagymapor
csili

Ezeket szépen simára turmixolom és tádám, készen van. Nagyon finom..Csuda jó volt tunkolgatni a kenyérrúddal, vagy szebb nevén grissinivel, amit sima kenyértésztából készítettem. 
Néhány napig eláll a hűtőben. A hozzávalók variálhatók, szerintem finom lehet kékpenészes sajttal, füstölt tofuval az igazi vegánoknak, és az arányok se kőbe vésettek.
Az eredeti recept miatt is és egyébként is érdemes megvenni a Tél Ízei szakácskönyvet, remek receptek vannak benne és csodaszép fotók. Aki a vegetáriánus étkezést preferálja, ne hagyja ki.




Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...