2011. december 5., hétfő

Sütőtökös minitorták

Kaptam  a helyi írószerbe gyönyörű süthető formákat, amik nagyon  megtetszettek. Rögtön arra gondoltam, milyen szépen fog mutatni majd az ovis karácsonyi jótékonysági vásárba sütött brownie-im ebben. 
Mivel picit puhábbnak képzeltem el a tésztáját, sütőtökkel dúsítottam. 
Nagyon finom lett szerintem, remélem azok szerint is, akik  megvásárolták. Talán mondanom sem kell, késő este fotóztam, mikor elkészült, úgyhogy ...






Hozzávalók:
30 dkg sütőtök püré (sütve)
3 tojás
egy csipet citromos só (vagy sima)

15 dkg cukor
2 evk juharszirup
vanília por, picike fahéj

100-150 g étcsoki (nálam Tibi)
1,5 dcl olaj


1//2 csomag sütőpor
3 dcl liszt
2 evk kakaó (holland)
10-15 dkg dió, darabosra vágva


A sütőtököt villával szétnyomkodom, hozzáadom a tojásokat, cukrot, juharszirupot, vaníliát és fahéjat, valamint a csipet sót és elkeverem a robotgéppel simára. Az olajat lassú lángon összeolvasztom a csokival és szépen beledolgozom a tojásos-tökös masszába. Mikor ismét szép sima, hozzáadom a korábban sütőporral és kakaóporral elkevert lisztet, majd mikor ezzel is elkevertem, a diót. Ha nincs több kisebb méretű formánk, akkor akkora tepsibe öntsük a masszát, hogy kb. 1,5-2 cm magasan álljon. Akkor biztosan átsül és megemelkedik.

Szerintem céklával is hasonló lehet, és cukkinivel is készítettem már csokis kenyeret, az is nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...