2011. augusztus 4., csütörtök

Cukkinis csokoládé kenyér (gluténmentesen)



Hát ez a csokis kenyér egyszerűen varázslatos, tényleg. Olyan finom, puha, fűszeres, hogy szinte elolvad a szájban. És gluténmentes, és egészségesebb, mint a bolti édességek, és kezdők is elkészíthetik, mert pofon egyszerű. Egy angol gasztroblogon találtam, de már nem tudom hol, mert egy gyűjtőoldalt szoktam olvasgatni, ezt, és ha valami nagyon megtetszik, lefordítom a guglival. Ez is egy ilyen volt, alig vártam, hogy elkészítsem, mert nagyon kíváncsi voltam rá. Kinyomtattam, és meglepve láttam, hogy egészen követhető a recept, hiába nem hozzáértő fordította. Akkor jöjjön a recept.

Hozzávalók:
1/2 csésze olaj
1 csésze barna cukor
2 tojás
1 mkk vanília (akinek nincs vanília pora, vancukor is jó bele)
1,5 csésze lereszelt cukkini
1 csésze liszt
1/4 csésze cukrozatlan kakaó
1 kk sütőpor
1 kk szódabikarbóna
csipet só
1/2 kk fahéj
késhegynyi szegfűszeg
1 tábla Tibi tejcsoki
1/2 csésze dió (opcionális, de akkor két evk-al több liszt kell)

Kiválasztok egy csészét, az enyém 2,5 dcl-es volt. Az olajat, cukrot, tojást és vaníliát robotgéppel szépen kikavarjuk úgy 2 perc alatt. A reszelő legkisebb részén  lereszelem a cukkinit (nem kell kinyomkodni). Hozzáteszerm a cukkinit a cukros keverékhez, azzal is kavargatom picit. Lényeg, hogy a cukor kicsit elolvadjon, ne maradjon benne szemcsés. Egy másik tálban a lisztet, sót, sütőport, szódabikarbónát, kakaót, fűszereket keverem össze, majd beleöntöm az egészet a cukros keverékbe aprádonként és szépen elkavarom. A végén jöhet a dió és a pici kockákra vágott csoki.
Én a minimuffinsütőben sütöttem belőle 24 kis muffint és még a kisebbik kenyérsütő tepsibe is jutott, ez van a képen, szóval elég sok lesz. A minimuffinokat kb 15 percig kell sütni 180 fokon. Tűpróbával kell ellenőrizni a kenyérformában készültet, hogy átsült -e. Nem érdemes túlsütni, mert lehet, hogy akkor kiszárad.

Nem fogjátok megbánni, ha elkészítitek

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...