2011. augusztus 4., csütörtök

Mézes keksz (gluténmentes)

A "Barbara" gluténmentes receptfüzetben szerepel ez a keksz. Egyszer már karácsony előtt elkészítettem, mert Ábel megkóstolta ezt a mézes sütit egy fesztiválon és nagyon bejött neki.
Most valami kis kekszet szerettem volna, de ez egy bevált recept, így most vékonyabbra nyújtottam és keksz formára szaggattam. Nagy sikere volt. Ezek az utolsó darabok, pedig két tepsi süti lett, egy nap alatt elfogyott.

Hozzávalók:
14 dkg Barbara liszt főzéshez
14 dkg Babara liszt kelt tésztákhoz
2 tojás
2 evk méz
150 cs Stevia szirup (vagy 100 g barna cukor)
1 mkk fahéj
késhegynyi szerecsendió
1 kk szódabikarbóna
8 dkg dió

A mézet összekeverem a tojással és az édesítővel. A liszteket összekeverem  a szódabikarbónával és a dióval. Aztán egybe öntöm és először fakanállal, majd kézzel gyúrom. Elég ragadós a tészta, lehet végig fakanállal dolgozni. Lisztezett deszkára borítom, vékonyra nyújtom és keksszaggatóval kiszaggatom. Le lehet kenni a tetejét tojással, lehet díszíteni, de én nem tettem most.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...