2011. július 8., péntek

Cukormentes túródesszert

Talán nem egy nagy ötlet az egész, de nekem nagyon ízlett. Rajongója vagyok a túrónak, rengeteg módja van a felhasználásának, nálunk szinte mindig van a hűtőben.
Ez egy hideg desszert, ilyenkor nyáron ideális.


Hozzávalók:
250 g túró
500 ml görög joghurt
1 mk Stevia por
1-2 evk xillit (ízlés szerint)
2 kk zselatin (Szilasi)
20 ml víz
pici citromlé
200 g málna
100 g fekete ribizli

Fóliát terítek egy mély, kis méretű őzgerinc formába, úgy hogy az oldalára is jusson és túl is lógjon rajta. A joghurtot és a túrót összekeverem, megcsepegtetem a citromlével, szórok bele vaníliát. A zselatint feloldom a vízben és lassan felmelegítem. Mikor feloldódott és egynemű beleöntöm a túrós masszába úgy, hogy közben folyton kavargatom.

A massza egy részét beleöntöm a fóliával kibélelt pici őzgerinc formába. Málnákat helyezek el benne, szimetrikusan minden sorban hármat, belenyomkodva a krémbe. Megint túrós massza következik. Megszórom a fekete ribizlivel és a tetejére vékony réteg túrós massza kerül. A legtetejébe belenyomkodom még a maradék málnaszemeket, szimetrikusan, bármilyen formában.
A tetejét is beborítom a túllógó fóliával, elsimítom (később benne marad a mintája, ha nem simítom el) és beteszem egy éjszakára a hűtőbe.
Másnap este ettük meg. Főleg én. Tökéletesen édes volt, semmi kívánni valót nem hagyott maga után. A Steviának nem volt egyáltalán mellékíze és a túró nagyon jól harmonizált a gyümölcsökkel. Gondolom sok más gyümölcsből elkészíthető.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...