2013. február 6., szerda

"Rizspite" kölesből

Vasárnap reggel azzal jött le Ábel, hogy: " Anya! Kitaláltam egy egy nagyon finom rizspitét. Megcsinálod?" Elmondta részletesen, hogy hogyan is képzelte és biztosan megvalósítható lett volna úgy is, de aztán anya kezében ez lett belőle.
Nem is írok receptet, mert annyira egyszerű. Egy csészényi kölest szűrőben alaposan megmostam. Egy vastag falú lábasba tettem, ráöntöttem háromszoros mennyiségű tejet, majd lassú tűzön forralni kezdtem. Mikor majdnem beszívta a tejet, beleszórtam a vaníliát és xilitet ízlés szerint. Egy kis kuglófformába tettem a masszát és a hűtőbe tettem dermedni. Ebédre éppen készen lett, kiborítottam egy tányérra (érdemes pici margarinnal, vajjal kikenni a formát, hogy szépen kijöjjön, én nem tettem, de szerencsére így is kijött). Ábel nagyon örült és büszke volt magára, hogy egy általa kitalált "receptet" valósítottam meg. Édes volt: "Anya, ugye milyen szuper ötlet volt!" Tényleg az volt, mert egy könnyű, tápláló, finom édesség lett belőle.


3 megjegyzés:

teller-cake írta...

Tegnap vettem meg életem első zacskó kölesét, hogy ma egy kiszemelt receptet, egy töltött padlizsánt készítsek vele. Valami isteni lett! És lám, megvan már a következő recept is a felhasználásra...köszönöm! :)

Bokor Boglárka írta...

A köles szuper! Rengeteg mindenre jó, és tápanyagdúsabb, mint a rizs, ezért szívesebben adom a gyerekeknek tejbepapiként is, mint a tejberizst. Remélem neked is ízleni fog.

Mági írta...

Sziasztok!
és a Gyermekeknek kötelező (na meg nekünk is), én is nagyon szeretem a kölest, és ez a "pite" tényleg Isteni :) add át Ábelnek gratulációm, nagyon szuper receptet talált ki, és Te remekül elkészítetted :)

De jó, :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...