2011. június 12., vasárnap

Cukormentes bazsalikomos limonádé

Farkasapa is át szokta olvasni a főzős magazinjaimat, bár mostanában csak egyet veszek meg általában, a Nők lapja konyhát. Elégedett vagyok vele, színvonalas szép és követhető. Vannak benne különleges és vannak benne egyszerűen elkészíthető receptek.
A férjem megkívánta Vrábel Krisztina által közzétett bazsalikomos limonádét és ma, mikor vásárolni voltunk, célzottan haladt, vett lime-ot, bazsalikomot és jó sok citromot.
A recept egyszerű:
A cukorral (150 g) és a vízzel (250 ml) szirupot főzünk. Belefacsarjuk a citromok és lime-ok levét (4 citrom és 2 lime), majd beletesszük a bazsalikomot és beleturmixolunk kicsit. Felöntjük ízlés szerint vízzel és behűtjük.
Eszméletlen finom volt, meg kellett ismét állapítanom, hogy Farkasapának nagyon jó az ízlése.

Mivel most abban a kivételes helyzetben vagyok, hogy van Steviám, ezért azzal is készítettem egy adagot.  200 ml víz, 2 kiskanál Stevia por, 2 citrom és egy lime ment bele, ill. 4 bazsalikom levél. A turmixolásnál szinte tejszerű lett a víz, de csak hab volt, ahogy állt, letisztult.
Nem olyan íze volt, mint a cukorral készültnek, de nagyon finom volt. Kevésbé markánsan édes, mintha  a nyelvemen szétáradt volna az édes íz, mikor lenyeltem a limonádét.
Láthatóan a gyerekeknek is ízlett, pedig nem gondoltam volna, hogy a bazsalikom így bejön nekik.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...