2009. június 27., szombat

Főzés anyával



Mivel az elmúlt hetet nálunk töltötte anyukám, így néha-néha lekerült vállamról a főzés gondja.
Ezeket készítettük:

Kapros sajtos lepény
Ez egy olajban sült lángosféle, amiben kapros juhsajt van. Néha juhtúróval keverve. Én nagyon szeretem, bár a tésztán lehet, hogy változtatni fogok, ha egyszer magam csinálom, mert elég olajos lett, szerintem túl sokat szív fel.

A recept szerint fél kg liszt, 50 g élesztő, tej, kis cukor, kevés só hozzáadásával készítünk egy kelt tésztát. A juhsajtot lereszeljük a reszelő nagylyukú részén, majd összegyúrjuk kaporral és sóval (mennyiség ízlés szerint) A tészta kelesztése után gonbócokra osztjuk és kezünkkel kilappogatva beletöltjük a kapros sajtot. Frissen a legfinomabb, másnap már szikkadt és nagyon kijön az olajos íz.

Egy nap a zöldbableveshez készítettem a sárgabarackos lepényt. Egy sokgyerekes (17 gyereket szült és táplált) anyukától kaptam egyszer, akinek mindig olcsó és laktató ételeket kellett készítenie. Sajnos a barack nem volt túl édes, emiatt annyira nem lett finom, mint az övé, amit sajnos jó pár éve ettem náluk (még gimis voltam), de azért a leves mellé kísérőnek megtette. Lehet szilvával is készíteni, azzal is csináltam már többször, úgy finomabb. Ha szilvával készítem, akkor a tetejét fahéjjas barna cukorral szórom meg. Most csak sima cukorral. A kelt tésztát a szokásos módon tejjel és rétesliszttel készítettem, Horváth Ilonka kalácstésztája alapján. Nekem az valahogy nagyon bevált. A barackokat megmostam, elfeleztem és kettőt-hármat raktam egy kis képzeletbeli négyzetre. A végén megszórtam cukorral és 200 fokon sütöttem, míg megpirult.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...