2017. november 11., szombat

Gluténmentes gofri

Sok-sok alkalommal sütöttem már gofrit, különféle recepteket variáltam át gluténmentessé. Általában ehetőek lettek, de nemrég Gabicsek receptjét is kipróbáltam, sok módosítással, mert alkalmazkodni kellett a gluténmentes liszthez, de egy nagyon-nagyon finom, kívül ropogós belül puha, szájban olvadós gofri lett a végeredmény. Nem győzök eleget sütni belőle, ahogy sül, úgy fogy el, de ez nem is baj, mert frissen a legjobb. Később is finom, de a ropogóssága elillan.



Hozzávalók:
3 tojás
1 evk negyedannyi édesítő
vanília kivonat (vagy vaníliás cukor)
60 g olvasztott vaj vagy margarin
220 g gluténmentes liszt (nálam Nutri mix per Dolci és per Pane keverve)
fél tasak sütőpor
1,2-1,5 dl tej

A tojásokat az édesítővel, vaníliával összehabosítom, nem kell sokáig keverni, hozzáadom az olvasztott vajat és a lisztet, a tejjel higítom. Egy folyós, de sűrű masszává kell keverni, kb. kicsit sűrűbb, mint a palacsinta tészta. Közben már melegítem is a gofrisütőt. Nekem állatos van, amiben egyszerre három formát lehet sütni. Mivel sütőpor van a tésztában, keveset kell a mélyedésekbe adagolni, én az első gofri előtt mindig kikenem kókuszolajjal, de többször nem. Sose ragad bele. 

A Facebook-on itt tudjátok megnézni a receptjeimet. 
Kellemes sütögetést!


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...