2017. augusztus 14., hétfő

Cukkinifánk diétásan

Attól eltekintve, hogy olajban kell sütni, ez a fánk nagyon alkalmas egy-egy diétás étkezésre. Akinek ez kizáró ok, mármint az olajban sütés, annak jó hírem van. Ugyanezt a tésztát meg lehet sütni gofrisütőben is, finom puha sós gofrikat kapunk, teszteltem, ill. sütőben is, de ott jobban kiszárad, inkább olyan lesz mint egy szendvicsalap.



Hozzávalók:
1 kisebb méretű cukkini
(kb. 200 g súlyú)
210 g liszt
nálam: 100 g zabpehelyliszt
            70 g tönkölybúzaliszt
            40 g BL55 fehér búzaliszt
(a lisztekkel lehet variálni kedvedre)
1/2 csomag sütőpor
3 tojás
fűszerek: fokhagymapor, só, bors, nálam volt még 20 g sörélesztőpehely, ettől finom sajtos íze lesz.
A sörélesztőpehely gluténmentes formáját itt megvásárolhatjátok. Én nagyon szeretem, mert minden kencének finom ízt ad, és nagyon egészséges, igazi Bvitamin bomba.

A cukkinit a sajtreszelő részén a reszelőnek lereszeltem, besóztam és hagytam állni. Mikor levet eresztett hozzáadtam a tojásokat, fűszereket, sütőport és a liszteket. Összekeverem. Galuskaszerű masszát kell kapni, ami nagy adagokban ragad a kanálra és lassan csúszik le róla. Forró olajba szaggatjuk kiskanállal. Ormótlan formák lesznek, de megduzzadnak a sütőpor miatt az olajban, szinte megfordulnak maguktól. Nekem nem szívta meg magát olajjal, de mivel elég nedves a tészta, egy idő után nagyon habzott, ezért én nem ajánlom a kókuszolajat, tapasztalat szerint az jobban habzik. 
Papírtörlőre szedtem, miután mindkét oldala szép barnás színt kapott. 
Nagyon finom, laktató fánk, akár ebédre, akár tízóraira.

kb. 30 db fánkocska lett ebből az adagból, így egy db ch tartalma: 5 g ch

A tésztát szépen meg lehet sütni gofrisütőben is, nagyon finom úgy is, csak ki kell kenni olajjal a sütő mélyedéseit.
Mikor már nagyon habzott az olajam, a többit kerekre lappogatva sütőbe tettem, így is nagyon jó lett, csak száraz, de szendvicsalapnak elhasználtam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...