2017. augusztus 14., hétfő

Csokoládés narancsos keksz gluténmentesen

Egyszer karácsonyra már megsütöttem ezt a kekszet, nagyon finom lett, de ami a legjobb volt benne, hogy nem kellett pihentetni a tésztáját, és nagyon jól lehetett vele dolgozni. Most gluténmentesen készült el, mert ahogy már többször említettem, nálunk a kekszek fogynak a legjobban, meg lehet belőle uzsonnára csomagolni és magunkkal vihetjük a játszótérre is. A mintázót pedig már régen ki szerettem volna próbálni, még januárban vettem és ilyen sokáig vártam a kipróbálásra. Ha valaki ilyet szeretne moon cake formázó néven keresse, itthon csak egy webshopban lehetett kapni, de már a nevére nem emlékszem.



Hozzávalók:
12 dkg Nutri free dolci süteményliszt
5 dkg kakaópor
10 dkg porcukor
8 dkg vaj vagy margarin
narancsaroma (héj kell bele, de nekem nem sikerült bio narancsot szereznem)
1 tojás
késhegynyi sütőpor
csipet só

Én késes aprítóban dolgoztam össze a tésztát, mindent beletéve. Kicsit gyúrtam kézzel is, de mivel nem ragadt, jó volt vele dolgozni. Ha ragadna, egy evk lisztet lehet még hozzá adni (tojás méretétől is függ). Nem nagy mennyiség ez, úgyhogy egy részletben nyújtottam és szaggattam. Kicsit gyurma állaga van a tésztának, csak sokkal jobb illatú :)
170 fokon sütöttem kb. 15-20 percet.


Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...