2017. november 11., szombat

Pesztós juhtúrós szénhidrát csökkentett keksz

Volt kicsit kevesebb mint két evőkanálnyi pesztóm, amit magam készítettem még korábban és egy adag juhtúróm. Összehoztam belőle egy finom kekszet, amit tízóraira és uzsonnára rágcsálhattam a megadott chintervallumban. Igazából belerakosgattam ami itthon volt, sajnos zabpelyhem nem volt, pedig jó lett volna bele, így csak zpliszt került bele.





Hozzávalók:
210 g juhtúró
1 tojás
35 g kész peszto
140 g zabpehelyliszt
10 g chia mag
15 g Szafi féle ch csökkentő rostkeverék
30 g szezámpehely

A hozzávalókat összekevertem és egy órát a hűtőben pihentettem. Ha túl lágy a tészta, akkor adj hozzá még zplisztet. Sót ízlész szerint, én nem tettem pluszban, mert a pesztó és a juhtúró is sós volt. 
Miután kivettük a hűtőből, bambuszrosttal megszórt felületen nyújtani kezdjük (zabpehely lisztet is használhatsz, csak add hozzá az összch-hoz amit felvesz). Én kekszkiszúróval vágtam ki, miután kb. 0,3 mm-esre kinyújtottam. Jól kezelhető volt a tészta. Addig nyújtottam és szaggattam, amíg elfogyott a tészta. 180 fokon 15-20 percet sült, alsó felső sütésmódban. Ropogós lett és finom ízű, még a fiuk és a szomszéd kislány is nagy örömmel rágcsálták.

Az egész adagban kb. 100 g ch van, attól függően, hogy hány keksz készül, oszlik a ch. Nálam kb. 5 ch-s volt egy db keksz.
A Facebook-on itt tudtok követni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...