2012. szeptember 22., szombat

Szilvás - kardamomos muffin (gluténmentes)

Jajj, nincs kép. Lemaradtam, elfogyott, de mégis szeretném postolni, mert egy nagyon egyszerű (ahogy a muffinok általában) és igazi őszi, finom muffin lett. A recept normál liszttel a Nők Lapja konyha szeptemberi számában jelent meg.
Szülinapoztunk a szomszédban, ilyenkor én is sütök, mert szeretem, ha Ábel is (aki a gluténérzékeny) több féle sütiből tud választani.
Végül ő egyet sem evett belőle, és én sem a Dukan-diéta miatt, viszont a vendégek azt állították, hogy nagyon finom volt.

Hozzávalók:
2 tojás
60 g kókuszolaj olvasztva
100 g xilit (vagy barna cukor)
1 kk kardamom (vagy fahéj)
2 kk sütőpor
120 ml tej
180 g Schar mix C
6 db érett szilva

A tojásokat, kókuszolajat és xilitet simára keverjük, beleszórjuk a sütőporos lisztet és lazítjuk a tejjel. Jó híg tésztát kapunk. A szilvákat megmossuk, leszárogatjuk és apróra daraboljuk. Beleszórjuk a tésztába.
180 fokon 20-25 percig sütjük, míg a teteje kicsit megbarnul és szépen megemelkednek a muffinok.
A tetejét bevontam marcipán ízesítésű cukormázzal (bolti), de ez csak azért volt, mert gyerekeknek készült.

2 megjegyzés:

Kati írta...

Imádom a kardamomot:) Én pedig aszaltszilvás - banános muffint sütöttem ma, és egyet meg is kóstóltam, pedig én is Dukan - diétázom:) De azért nem tartok mindent szorosan, néha egy kis szénhidrát is kell a szervezetnek. Augusztus 4.-e óta 8 kg-ot adtam le. És te hogy állsz?

Bokor Boglárka írta...

Hát akkor erősen irigykedem. Csak egy hete kezdtem két kilónál tartok, de ez a mai nap az ördögé lett. Sehogy nem sikerült tartanom a diétát, meg valahogy úgy vagyok, hogy ha még egy virslit meg kell ennem üresen, vagy rántottát, hányni fogok, akkor inkább semmit. Jövő héttől ismét próbálkozom, de asszem hosszú távon ez a fehérje-diéta nem fog menni, lévén, hogy vega vagyok. A tofu, virsli, túró, mozarella evésnek is van határa, hónapokon keresztül egyszerűen nem megy. Majd beszámolok, neked viszont nagy gratula az elért eredményhez.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...