2012. május 24., csütörtök

Diósült (gluténmentes)

Dióból már készültek nálunk kolbászkák. Zizi diósült receptjét, amit ő Annától kapott, már nagyon régen elmentettem, de az elkészítés váratott magára. Köretnek egyszer krumplipürét, másnap karfiolpürét ettem hozzá. Hmm... nagyon finom volt.



Hozzávalók:
250 g dió, mandula, sós mogyoró, szezámmag (ízlés szerinti arányban)
1 fej hagyma
1 g fokhagyma
1 tojás
400 g paradicsom konzerv (nálam darabolt volt, lecsepegtetve)
150 g sajt
1 csokor friss petrezselyem
2 teáskanál friss zsálya
1/2 teáskanál friss menta
pici citromlé
só, bors
kókuszolaj a forma kikenéséhez

Egy robotgépbe szórtam a magokat ledaráltam, majd egy tálba tettem. A robotgépbe tettem a hagymát, fokhagymát, paradicsomot, fűszereket és azt is összeturmixoltam, majd a darált magokhoz öntöttem. Beleütöttem a tojást és a sajtot is beletettem, amit előtte lereszeltem. Majd belesimítottam egy tortaformába, amit kókuszolajjal kikentem, és 180 fokon kb. 50 percig sütöttem. Mikor kihűlt, csodásan lehetett szeletelni és nagyon-nagyon finom volt, tényleg. 


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...