2012. május 26., szombat

Mákos perec gyereknapra

Az óvodában gyereknapoztunk, oda készült ez a nagyon egyszerű kis perec. A recept ötlete innen származik, de nekem a víz extrém kevésnek bizonyult még ha a mákot nem is tettem volna bele.  Egyébként négy süteménnyel készültem az ovis gyereknapra, ebből kettő gluténmentes volt és ezekből három süteményt így vagy úgy elrontottam. Rá kellett jönnöm, hogy ez egy ilyen nap, ezeken a napokon nem lenne szabad süteményt sütnöm, mert biztos, hogy nem sikerül. Ti is vagytok így néha?
Ez pont az lett, ami jól sikerült. Persze én vagyok a buta, miért kell nekem, ha valamilyen alkalomra viszek sütit új recepteket kipróbálnom.



Hozzávalók:
250 g liszt
50 g darált vagy szemes mák
250 ml víz
20 dkg parmezán sajt
3 evk olíva olaj
1 kk só
1 db. kockacukor vagy 1 tk cukor
2 kk porélesztő
a tetejére szezámmag

Az élesztőt a víz egy részében a kockacukorral felfuttattam. A lisztet és mákot, sót és parmezán sajtot tálba mértem, a közepébe öntöttem a felfuttatott élesztőt. Elkevertem, majd apránként hozzáöntve a többi langyos vizet, dagasztani kezdtem. Nem ragadós, puha, rugalmas tésztát kell kapni. 
Hagytam a duplájára kelni, majd 4 darabra vágtam. A négy darabot egyenként 8 darabra és azokat 20 cm-s rudakká formálva perec alakúra hajtogattam. Sütőpapíros tepsire raktam, a tetejét megkentem vízzel és megszórtam szezámmaggal, majd előmelegített 220 fokos sütőben 10 percig sütöttem. 
Hát ennyi a recept. Az ovisoknak és az óvónőknek is ízlett.




Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...