2011. október 22., szombat

Sajtos leveles kiflik

Ezt a nagyon finom és nagyon guszta (remélem átjön a képen, mert elég későn készült, sötét este) kiflit Citromhabnál láttam meg, aki az elmúlt hét felfedeztettje számomra. Nagyon sok sütireceptet mentettem le tőle, mert nagyon az én ízlésem ahogy és amit süt. Farkasapának hét közben megígértem, hogy nemsoká készítek neki egy nagyon finom péksüteményt. Péntek lett a napja. Kicsit több idő kell hozzá a kelesztés miatt, de egyébként nem bonyolult. Citromhab azt írta, hogy minden háziasszonynak van egy ilyen receptje, hát, nekem nem volt, de most már van.

Hozzávalók:
500 g liszt
200 g rétes liszt (nekem ennyi volt, de az eredeti receptben fele-fele)
100 ml tej
4 g élesztő
1 kk cukor
1 evk só
2 tojás
100 ml olaj
350 g natuúr joghurt
Kenéshez:
75 g olvasztott vaj
30 dkg sajt (füstölt és trapista vegyesen)


Élesztős tésztát dagasztunk és 1, 5 órát kellni hagyjuk.(élesztő felfuttat a tejben, pici cukorral, majd dagasztóspirállal dagaszt, amíg elválik az edény falától). Nekem kicsit sok volt a folyadék, kellett még hozzá két marék liszt, de ez függ a tojások nagyságától és a liszt minőségétől. Mikor szépen a duplájára kelt, nyolc részre osztjuk és egyenként kör alakúra nyújtjuk. Minden kört megkenünk olvasztott vajjal és megszórunk sajttal (füstölt és trapista vegyesen) és négyet-négyet egymára rakunk. Az eredeti recept szerint 6 részre kell osztani, nekem ez nem sikerült, 8 részre tudtam osztani, így négy rétegű lett, szerintem nem romlott el tőle. Én az utolsó lapont csak vajjal kentem, sajtot nem szórtam rá.
Mikor a négy körlap egymáson van, hat felé vágjuk (ezt sikerült) és a szélesebbik részről feltekerjük. Tepsibe tesszük és 20-30 percig még letakarva kelesztjük. 180 fokos sütőben sütjük 40 percig, míg a teteje szép piros. A tetejét meg kell kenni tojással és meg lehet szórni: sajttal, szezámmaggal, mákkal, napraforgómaggal, vagy akármivel, amivel szeretnénk. 
Frissen nagyon-nagyon finom, de másnap is puha, foszlós marad.
Ez elég nagy adag, én felét szerettem volna elkészíteni, de sajnos elmértem magam, így teljes adag készült.12 kifli lett, ami két személyre rengeteg, így a szomszédoknak is jutott belőle. Mondták, hogy másokor is örülnek, ha elmérem a hozzávalókat.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...