2011. október 19., szerda

Borított vörös áfonyás pite

Elvetődtem egy második kerületi prémium zöldségeshez Budapesten, ahol egy dobozban gyönyörű vörös áfonyák mosolyogtak rám. Megkívántam, és balga módon azt hittem, hogy azt csak úgy el lehet csámcsogni, mint a fekete áfonyát. Sajnos frissen ehetetlenül savanyú, de eddig csak aszalva kóstoltam. Na jó, hogy a napi C vitamint bevigyem elrágtam pár szemet, de tudtam, hogy valamit kezdenem kell vele, megenni nyersen sem én, csak a gyerekeim nem fogják, szuper C vitamin forrás ide vagy oda.

A neten talált receptek közül összegyúrtam egy sajátot. Gyömbérrel és vaníliával fűszerezett karamellben megpároltam az áfonyát (miután megmostam, leszáraztam) és mikor már szépen összeesett belekanalaztam a piteformába.
A tésztáját úgy készítettem, hogy alapul vettem az fekete ribizlis süti receptet, amit annó még Fűszeres Esztertől vettem, csak tettem a tésztába őrölt mandulát, és nem gluténmentesre készítettem (tanulva a tapasztalataimból: a lekváros jellegű sütiket Ábel meg se kóstolja, nem is mutatott nagy érdeklődést ez iránt sem). Mogyoróval is valószínűleg ugyanilyen finom lenne. A mértékek hozzávetőlegesek, mert a liszten és olajon kívül semmit nem mértem ki, csak szemmértékre dolgoztam.

Hozzávalók a tésztához:
1 pohár natúr joghurt
1 tojás
1 dcl olaj
15 dkg liszt
5 dkg őrölt mandula
vaníliapor
15 dkg cukor a tésztába
A karamellhez:
5 dkg barna cukor
5 dkg vaj
pici gyömbér, pici vanília

A karamellben megpárolom a gyümölcsöt. A tészta hozzávalóig elkeverem. A  piteformát kivajazom és a karamelles gyümölcsöt szépen egynletesen elterítem benne, majd rákanalazom és egyenletesen eloszlatom rajta a tésztát. 180 fokos sütőben, tepsit alátéve (kirotyoghat) sütöm  30-40 percet, míg a teteje barnulni kezd.
Csak szuperlatívuszokban érdemes beszélni a sütiről. Finom, egészséges, különlegyes, de elkészíteni nagyon egyszerű. Az áfonya nem volt olcsó, mintegy 1000 forintot fizettem a dobozért, de utólag is úgy gondolom, megérte.
Mikor Farkasapa meglátta a sütit, azt mondta, ránézésre kevés benne a cukor, de később viszakozni kényszerült és nagy lelkesedéssel lapátolta be a sütit, némi vaníliafagyi társaságában.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...