2011. október 22., szombat

Mogyorós csiga

Nagyon szeretem a sütemények közül a csigákat. Mutatósak, egyszerű elkészíteni és nagyon finomak. Nekem személy szerint a kókuszos a kedvencem. Már régebben vettünk egy csomag mogyorótölteléket az Aldiban, amit már régen szerettem volna kipróbálni.
Gyúrtam egy finom túrós tésztát és azt készítettem el csigának.


Hozzávalók: 
250 g túró
6 evk tej
8 evk olaj
10 dkg cukor
1 csipet vanília
pici só
40 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 tojás
Kenéshez:
10 g olvasztott vaj
3 -4 evk cukrozott, darált mogyoró

A tészta hozzávalóit egyenként egy keverő tálba tesszük és a dagasztó spirlállal, majd kézzel egybe gyúrjuk. Legalább fél órát pihentetjük. Utána kinyújtjuk és megkenjük olvasztott vajjal, majd megszórjuk cukorral elkevert darált mogyoróval, vagy dióval, vagy reszelt csokival, vagy fahéjjal, vagy kókusszal, vagy kakaóval vagy mákkal, vagy almával, vagy amivel csak akarjuk.

Gluténmentes változatban is elkészítettem, de az még a hűtőben pihen.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...