2011. október 5., szerda

Fűszeres csicsóka

Egy szép szombati napon, mikor én és a gyerekek a játszótéren múlattuk az időt, Farkasapa bevásárló körútra indult. Virágokat akart beszerezni a ház elé, mivel a nyáriakat már szanálni kellett. A játszótér melletti virágboltban aztán, a sok virág között, talált egy tálca csicsókát, és tudta, hogy szeretem, ezért elhozta nekem.
Sajnos Martonon sehol se láttam.


Mivel nem minden nap van nálunk csicsóka, elkezdtem receptet keresni, de nem túl sokat találtam és az is mind ugyanaz. Csicsókakrémleves, csőben sült csicsóka, csicsókapüré stb. Én egyikre se vágytam.
Végül úgy készítettem el, mintha újkrumpli lenne. Egy nagy serpenyőben olíva olajat hevítettem. A csicsókát alaposan (szivaccsal) megmostam és amennyire lehetett karikákra vágtam. Fedő alatt pároltam, mikor már kicsit puhult, hozzá tettem egy csokor felaprított petrezselymet, megszórtam sóval, csilipehellyel és fokhagyma granulátummal. Addig sütöttem, míg a szeletek szépen megpirultak. A végén szórtam rá kis pirított szezámmagot.
Mmmm,.... nagyon finom volt. Természetesen rajtam kívül senki nem kóstolta meg, túl egészséges a fiuk ízlésének.
Másnap virslivel ez volt a diétás ebédem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...