2011. október 5., szerda

Kókuszos gluténmentes keksz

Ez egy nagyon gyorsan összedobható keksz. Igaz, hogy kicsit pihentetni kell a hűtőben, de addig lehet egyet tornázni, vagy a gyerekeknek mesét olvasni. Én elmentem közben zumbázni, és addig a kesz a fagyasztóban pihent.
A recept a Nosalty-ról származik, ahova egy gluténmentes ételeket főző szakács tette föl. Szuperül működött a recept. (A képen Ábel keze, segített formázni)




Hozzávalók:
170 g gluténmentes liszt (nálam Schar mix B vagy Beiker)
80 g vaj
80 g barna cukor
50 g kókuszreszelék
2 tojás
pici só
1 csomag vaníliás cukor
1 tk sütőpor

A lisztet, sütőport, kókuszt, cukrot, vaníliás cukrot, sót egy tálba szórjuk. Hozzáadjuk a felkockázott vajat és a két tojást. Kézzel összegyúrjuk. Jó ragacsos tésztát kapunk. Ezt valahogy átkanalazzuk egy fóliára, a tetejére is teszünk egy fóliát és ügyesen henger formát készítünk belőle. A recept szerint hűtőben kell pihentetni egy órát. Nálam a mélyhűtőben pihent kettőt és így pont olyan lett, hogy éles késsel, kicsomagolva szép kis szeleteket tudtam vágni.
Sütőpapíros tepsire rakosgattam és 180 fokon addig sütöttem, míg a széle barnulni kezdett. Lehetett volna díszíteni, de tudtam, hogy így is el fog fogyni hamar. Csodás illat volt a konyhában, mikor sült, mondjuk én kókuszrajongó vagyok.
A nem gluténmentesen étkező Farkasapát nem győztem elhajtani a sütis táltól, hogy másnapra jusson a gyerekeknek. Na jó, a reggeli kávéjához ehetett kettőt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...