2011. augusztus 25., csütörtök

Túrós puliszka (gluténmentes)

Hű, hányszor ettem ilyet gyerekkoromban! Szerettem nagyon. Néha én is készítettem, de valahogy a boltban vett juhtúrval nem olyan íze volt. Farkasapa is megette, de az állagával mindig volt baja, ha az ízével nem is. Mit csináljak? A túrós puliszka már csak ilyen, puha, nyúlik a sajttól és villával alig lehet enni, sárga és fehér barna pöttökkel (szalonnapörcök).
Most abból az apropóból készítettem, hogy anyukám jött hozzánk, Erdélyből hozott juhtúróval, ami inkább juhsajt volt lereszelve, finom, aromás, szinte kínálta magát, hogy juhtúrós puliszkát készítsünk belőle.



Hozzávalók:
2 dcl kukorica dara
4 dcl víz

finom juhtúró
szalonna zsírjára sütve

A kukorica darát megfőzöm a vízben nagyon pici sóval, mert a juhtúró erőssen sós. A szalonnát felkockázom, üvegtálba teszem és a mikróban 1,5 perc alatta kisütöm a zsírját. Nem lesz büdös, gyönyörűen megsül, anyukámtól tanultam, aki meg a hugomtól.
A többi pedig még ennél is egyszerűbb. Egy réteg puliszka, egy réteg túró, rászórom a szalonnapörcöket, a tetejére tejfölt csepegtetek és mehet sütőbe 200 fokra, míg a teteje pirosasra sül.

Farkasapa kicsit méltatlankodott, hogy azt a finom juhtúrót el lehetett volna használni másra is, de végül ő is finomnak találta a túrós puliszkát és jót evett belőle. Egyedül a gyerekek nem díjjazták a vacsorát, de ez nem volt újdonság.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...