2011. augusztus 29., hétfő

Mindegy mit, csak húst ne

Sokszor főzök magamnak külön. Megkívánok valamit, amit tudom, hogy a család semmi áron nem kóstolna meg, elkészítem kis adagban, magamnak, általában akkor, mikor hétvégére valami igazán húsos fogást talál ki Farkasapa.
Ilyen volt ez a szuper egyszerű padlizsános étel, amit először Magdi blogján láttam. Guszta volt és azonnal meg szerettem volna kóstolni. Az első alkalom óta legalább 6x készült, mindig én ettem meg az összeset és mindig nagyon finom volt.
Egy -két padlizsánt feldarabolok, 0,5 cm-s karikákra. Egy nagy tepsit vékonyan megkenek olíva olajjal, majd beleteszem szépen elrendezve egy rétegben a padlizsánokat. A tetejüket is vékonyan (tollal) megkenem olíva olajjal, megszórom fokhagyma granulátummal (nekem a fokhagyma nagyon sok, ha nyersen teszem rá), rozmaringgal,  sóval és bőven szezámmaggal. Félidőben megfordítom a szeleteket. 200 fokos sütőben sütöm, míg szépen megpirulnak.

Én üresen, köret nélkül szoktam enni, de előfordult, hogy főztem hozzá kölest vagy zabpelyhet.

Ez egy paradicsomos-cukkini fasírt, szintén vegetáriánus fogás, sütőben sütve.
A recept innen származik.
Menta nem terem otthon nálunk, így egy pénteken, mikor a gyerekekkel sétáltam szedtem az út mentén, megvannak a lelőhelyeim.
Hozzávalók:
2 cukkini
2 paradicsom
egy csokor menta
1 tojás
zabpehely


A cukkinit lereszelem, besózom és picit kinyomkodom, a pradicsomot nagyon apróra felkockázom, úgy, hogy előtte a magjait kikaparom.
A mentát apróra vágom, és mindent egybe összekeverek. Sütőpapíros tepsire rakosgattam és 180 fokon fél órát sütöttem.
Érdekes ízű, határozottan finom, üdítő ízű fasírt, de mindenki úgy kezelje ezt a "finom"-at, hogy sem a férjem, sem a gyerekek nem fogyasztottak belőle, csak én.

Zöldfűszeres gomba
Ennek a receptnek az alapját Mohánál olvastam. Sehogy se tudtam viszont elképzelni, hogy süssem meg a gombát.
Hozzávalók:
3-4 evk zsemlemorzsa
1 doboz csiperke gomba
só, bors
friss zöldfűszerkeverék
1 evk parmezán
10 dkg trapista sajt

A morzsát megpirítom pici vajon, belszórom a zöldfűszereket és a parmezánt, ezzel is pirítom kicsit, míg illatos lesz. (a kép szokás szerint borzasztó, nézzétek el nekem, egyszerűen béna vagyok a fényképezéshez).
A gombát egy kis olajon sóval megdinsztelem és mikor már nincs leve, összekeverem a zöldfűszeres morzsával és belekeverem a sajtot. És ennyi, kész is. Nekem szinte üresen is ízlett, de majonézes lencsesalátát készítettem hozzá (babérlevéllel, sóval főtt lencse, tejföl, majonéz, hagyma, bors).

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...