2011. július 28., csütörtök

Gesztenyés tallér (gluténmentes)


Régen, mikor még csak kezdtem felfedezni a sütés örömeit, elkészítettem Stahl Judit gesztenyés csillag sütijeit. Állítólag ő egy szállodában kóstolta és kérte el a receptet. Farkasapának, aki akkor még egyszerűen csak a férjem volt, akkor is, most is nagyon ízlett. Egy nagybevásárláson beszereztem két gesztenyepürét, erre a lehetőségre gondolva, hogy valamikor elkészítem gluténmentesen, mert alapból nagyon kevés liszt kell bele.
Viszonylag macerás, mert a nyomószsákos történet nekem mindig az, most még ráadásul szét is szakadt közben, ezért is lettek ilyen tallér jellegűek. Mire le akartam fényképezni, a szépek már eltűntek.

Hozzávalók:
50 dkg gesztenyemassza
12,5 dkg margarin
ízlés szerint cukor, vagy édesítő (én kóstolgattam közben a tésztát, mert már régen is nagyon soknak találtam a megadott porcukor mennyiségét bele)
1 tojás

Én a liszt kivételével, mindent egybe borítottam (a margarin puha volt) és szépen egyenletesre kevertem. A legvégén ment bele a liszt.
Narancshéjam nem volt itthon, a citrom meg nem olyan. Régen próbáltam még naranccsal, nagyon finom aromája lett tőle. Nagyon hamar elfogyott.
1 evk Schar mix C (vagy bármilyen gluténmentes liszt)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...