2011. május 19., csütörtök

Könyvajánló - orosz krimik

Nagy felfedezés volt ez is, most épp azon vagyok, hogy mindegyiket elolvassam. Akuntyin krimijei remekbeszabott, nagyon szépen szerkesztett történetek. Főhösük, ill. a csodás detektív Eraszt Fandorin, főtanácsos, aki a moszkvai herceg kedvence. Világlátott, művelt, kedves ember, akinek nincs szerencséje a nőkkel, de minden egyébbel nagyon jól boldogul.
Annyira kellemes kis krimik voltak, hogy még az úton gyalogolva is olvastam.
Két izgalmas kisregény, egy kötetben. Egy egyszerű hivatalnok szemén keresztül látjuk a történeteket, aki sajnos a végére már nem tudja nyomon követni a nyomozást.
A bűnöző sem feltétlen rossz, inkább ravasz, öttletes, nyughatatlan. Igazán kedves személyiség. Izgalmas, pörgős, jól megírt kis krimik.
Ebben a regényben Eraszt Fandorin elejétől veszésre áll. De senki nem foghat ki az államtanácsoson, még a ravasz pétervári herceg sem, akinek határozott fellépése mellett eltörpül még Fandorin is.

Hozzátartozik, hogy az orosz irodalom, aminek ezek a regények nem is tudom, hogy igazából részei-e, nagyon kedvemre való. Egyszerűen imádom a nyelvezetüket és a stílusukat. Legszívesebben megtanulnék oroszul, hogy eredetiben olvashassam, de azt hiszem, erre most nem sok esélyem van.

2 megjegyzés:

panna írta...

Szia Bogi,

én most elkezdtem a Millennium-trilógiát, ajánlom neked is, nemcsak a cselekménye érdekes, de a svéd krimi egy új és izgalmas műfaj, szerintem tetszeni fog neked! Pussz: A.

Bokor Boglárka írta...

Nálunk is megvan a könyvtárban, de már láttam mindegyiket filmen, ezért nem hoztam ki. És ráadásul a harmadik kötet még nics meg, anélkül meg ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...