2011. május 19., csütörtök

Túrós fonatok

Köztudott dolog rólam, hogy imádom a túrót. Minden bevásárlásnál veszek negye-fél kilót, aztán megtelik örömmel a szívem, ha bepillantva a hűtőbe meglátom, tudom, hogy bármit tudok belőle készíteni, olyan gazdagon felhasználható. A legtöbbször persze addig-addig nézegetem, míg végül semmire nem használom és ha lejár sajnos ki kell dobni, mert tapasztalatom szerint, a többi tejtermékkel ellentétben, ezt tényleg megromlik a lejáraton túl.
Múlt hétvégén is vettem fél kg, számomra ismeretlen márkájú, de olcsó túrót. Várta a jó sorsát a hűtőben. Végre pénteken kedvemre főzőcskézhettem és posztolhattam, mert Farkasapa is itthon maradt. Meglesz ennek a böjtje, megint Németországba megy jövő héten.
Korábban már próbálkoztam a túrós-olajos tésztával, egy édes kiflivel, de közel sem lett ilyen finom. Másnapra pedig kifejezetten rossz volt. Ennek a fonatnak esélye sem volt megérni a másnapot, még a délutánt sem. A vásárlásból visszaérkező Farkasapa és kisebbik fia, az én hathatós segítségemmel felfalták mind. Legalább nem kísérti Ábelt.

A túrós fonat receptjét Kicsivú-tól vettem, akit most fedeztem fel magamnak. Olyan csodás sütik vannak nála, hogy egyvégtében csorgott a nyálam, amíg olvastam. Ez már elsőre megtetszett.

Hozzávalók nálam, mert persze nem tudtam tartani magam a recepthez:
20 dkg liszt
25 dkg túró (nálam elég krémes volt)
8 evk olaj
1 kk só
kb. 1 dcl víz (nem volt itthon tej)
friss sajt fűszerkeverék
egy -két evk lenmag
A lekenéshez tojás, és valamilyen mag, nálam most tökmag.

Mindent összeborítottam és a robotgép spiráljával röviden összedolgoztam. Szép rugalmas tésztát kaptam. Pihentettem, addig felmelegedett a sütő is 200 fokra, ill. összedobtam még egy kis könnyed túrós desszertet. A formázása egyszerű: állandóan feleztem a tésztát, míg 16 kis darabot kaptam. azokat egyenként 15 cm-s rudakká sodorgattam, majd kettőt - kettőt összefontam. Így kaptam nyolc fonatot, amit a végein összenyomkodtam, lekentem tojással és 180-200 fokos sütőben megsütöttem.
A fűszerkeveréket egy vásáron vettem Gárdonyban, csak úgy, de telitalálat volt ehhez a péksütihez. Az eredeti recept petrezselymet ír, biztos finom azzal is, ill. el tudom képzelni medvehagymával, újhagymával, vagy kaporral is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...