2019. február 2., szombat

Gluténmentes magos lapok nagyon ropogósan

Ez egy szuper recept! Imádta mindenki. Már sokféleképpen, sokféle liszttel elkészítettem és mindenhogy jó volt és jó ropogós. Nem utolsó sorban  Én mondjuk nagyon szeretem, ha egy magos keksz ropogós is, nem szeretem a omlós állagú kekszeket. Az alaprecept Nikk blogjáról van, szilveszterkor több adagban sütöttem teljes kiőrlésű lisztekkel, most gluténmentesen készült. 



Hozzávalók:
100 g gluténmentes liszt (nálam Nutri free mix per pane)
50 g lenmag
50 g napraforgómag
50 g szezámmag
50 ml olaj
100 ml víz
só egy kiskanállal (vagy ízlés szerint)

A száraz anyagokat összekeverem, a nedveseket is külön. Utána összeöntöm és összegyúrom. Ragacsos masszát kell kapni. Két sütőpapír között kinyújtom vékonyra (kb. 2 mm magas) és egy sütőlapra húzom az alsó sütőpapírral együtt ( a felsőt persze eltávolítom). 200 fokon előmelegített sütőben kb. 20 percet sütöm, figyelni kell, ne égjen meg, mert akkor keserű lesz. 
Félidőben kivettem és felszeleteltem, mikor még puha volt, majd visszatettem sülni, így könnyű a vágások mentén széttördelni, de úgy is készült már, hogy ez a lépés kimaradt és össze - vissza tördeltük, az ízén nem változtatott.
Remek sör- vagy borkorcsolya.

A Facebook-on itt tudtok követni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...